شناسهٔ خبر: 34930695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حمایت باهنر از رئیس بازداشتی سازمان خصوصی سازی!

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از عملکرد پوری‌حسینی در سازمان خصوصی‌سازی حمایت کرد و گفت: باید به مدیران در اجرای خصوصی سازی جرات بدهیم.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین امروز در محل دفتر این تشکل سیاسی با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و باهنر دبیرکل جامعه مهندسین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه باهنر با بیان اینکه ما پیرو علما هستیم، در عین حال گفت: در هفته گذشته دو عزیزی که قبلاً رئیس قوه قضاییه بودند متأسفانه گفت‌وگوهای تندی در رسانه‌ها از آنها منتشر شد که جای تأسف دارد که امیدواریم دیگر تکرار نشود. زیرا علما باید به مصداق آیه «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم»(با غیر زبانتان مردم را به دین دعوت کنید) باشند و بدانند اختلافات رخنه‌هایی است که دشمن به شدت از آن سواستفاده می‌کند. 

وی همچنین با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری گفت: در آن دیدار مقام معظم رهبری به دو نکته اشاره کردند، اولاً اینکه دو سال از عمر دولت باقی مانده که وقت زیادی است و ما معمولاً توجه نداریم و می‌گویم دولت در سراشیبی عمر خود قرار دارد در حالی که مقام معظم رهبری در آغاز یکی از مجالس گفتند چهار سال مانند ابر بهار زود می‌گذرد، اما بدانید در همان فرصت کم می توان کارهای بزرگی انجام داد، فردی مانند میرزاتقی‌خان امیرکبیر که سه سال صدر اعظم بود، آن همه کار خوب انجام داد.

به گفته دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین حساسیت در اقتصاد و فرهنگ مسئله‌ای است که دولت باید توجه کند و تحریم‌ها گرچه ظالمانه است اما اثر تحریم‌ها بر اقتصاد تا  30 تا 40 درصد است و بقیه مربوط به بروکراسی‌ها و مدیریت‌های داخلی است، همان گونه که آقای روحانی هم گفت، 35 تا 40 درصد مشکلات مربوط به تحریم است. 

بیشتر بخوانید:
آقای باهنر اجازه ندهید اینقدر به شما توهین شود!
حاضریم لاریجانی رئیس‌جمهور شود و باهنر رئیس مجلس!


باهنر همچنین با بیان اینکه آقای دژپسند زحمت زیادی در سیاست پولی کشور کشید! و قبلاً اگر می‌گفتند ناوگان فلان کشور از فلان‌جا رد می‌شد، قیمت دلار بالا می‌رفت اما امروز هم ناوگان ابرقدرت‌ها را می‌گیریم و هم پهپاد آمریکا را ساقط می‌کنیم و بنابراین اثر تشرها در اقتصاد ملی ما کم‌تأثیر و بلکه بی‌تأثیر شده است.

وی همچنین با گلایه از ناهماهنگی داخلی کشور گفت: مبارزه با رانتخواری و دزدی وجود دارد و همه روی میل‌ها تأسف دارند و کسی روی حیف‌ها حساس نیست. مثلاً سالی 100 میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم که حیف می‌شود، این هم مهم است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به بازداشت رئیس سازمان خصوصی‌سازی اشاره کرد و گفت: آقای پوری‌حسینی را گرفتند و سؤال می‌شود که چه شد که او را دستگیر کردند. مقام معظم رهبری می‌گوید بانک‌ها بنگاهداری نکنند و نیروهای مسلح فعالیت‌های اقتصادی خود را کنار بگذارند و وقتی بنگاه‌ها واگذار می‌کنند، بعداً‌ رئیس خصوصی‌سازی را می‌گیرند که چرا 15 سال قبل فلان‌جا را واگذار کردید و او را عزل و بعد دستگیر کردند. در این لحظه دژپسند گفت پوری حسینی را عزل نکردیم، بلکه دو بار استعفا کرد که استعفایش را پذیرفتیم.

باهنر همچنین گفت:‌نباید جرأت را از مدیران بگیریم. در میدان جنگ فرمانده باید پاک‌دست و پاک‌چشم و دارای اختیار باشد و وقتی تصمیم گرفت او را موأخذه نکنیم. در این شرایط حتی بخش خصوصی جرأت نمی‌کند از دولت یک کالایی بخرد، زیرا فردا یقه او را می‌گیرند که چرا ارزان خریده‌ای.

نظر شما