شناسهٔ خبر: 34930245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

چهل و یکمین شنبه اعتراضات در فرانسه همزمان با نشست جی7

طرفداران جنبش مخالف نظام سرمايه داری فرانسه امروز (شنبه) همزمان با نشست سران گروه هفت در پاريس، برای چهل و يكمين هفته پياپی در پاريس تظاهرات كردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
تظاهرات جدید "جلیقه زرد‌ها" امروز شنبه ۲۴ اوت (دوم شهریور ۹۸) در خیابان‌های پاریس، برگزار شد. پلیس فرانسه روز جمعه تاکید کرد بسیج نیروهایش برای حفظ امنیت نشست سران گروه هفت، مانع آمادگی پلیس برای حفظ امنیت پاریس نمی‌شود.
پلیس بیش از 1 هزار کارمند و نیروی پلیس، مثل شنبه هر هفته ماه‌های اوت و ژوئیه در پاریس بسیج شده اند و طی برگزاری نشست سران گروه هفت پاریس یک شهر آزاد نخواهد بود و همه چیز کنترل خواهد شد.
کریستف کاستانر، ویر کشور فرانسه هم در توییتر اعلام کرد روز‌های آخر هفته نیرو‌های پلیس هم در بیاریتس و هم در همه جای فرانسه به ویژه در پاریس بسیج شده اند.
تظاهرات جلیقه زرد ها که از 26 آبان 97 ( 17 نوامبر 2018 ) در فرانسه آغاز شد تاکنون چندین کشته و بیش از 3 هزار و 500 نفر زخمی برجای گذاشته است.
<div id="video-display-embed-code_228859" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/718252/228859?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما