شناسهٔ خبر: 34929913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایندگان مجلس کردستان برای اصلاح قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها تلاش کنند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها به ضرر استان‌ کردستان است و امیدواریم نمایندگان مجلس به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رحمت صادقی عصر امروز در شانزدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات دانشگاه کردستان تشکیل شد، اظهار داشت: در حال حاضر 41 هزار نفر در دانشگاه‌های سطح استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 26 درصد آنها در دانشگاه کردستان به تحصیل مشغولند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور 236 هزار نفر بوده که سهم استان از آن 1/84 است.

رئیس دانشگاه کردستان به قانون بومی‌گزینی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به‌دلیل زیرساخت ناکافی و دانشگاه کم و در مقابل ظرفیت بالای دانشجو در استان کردستان، بومی‌گزینی به ضرر استان‌ کردستان است و امیدواریم نمایندگان مجلس به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: گرچه در سال‌های اخیر در مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی رشد خوبی داشتیم اما با توسعه زیرساخت‌ها تاحدودی می‌توان بحث بومی‌گزینی را کمرنگ کرد.

صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه کردستان دارای 8 دانشکده، 17 هزار درخت با 68 گونه گیاهی مختلف، 4 هزار مقاله خارجی و 3 هزار و 100 مقاله داخلی است.

وی با اشاره به دانشجویان خارجی گفت: در سال 95 دانشگاه کردستان 98 نفر دانشجو خارجی را پذیرش کرده که در مهرماه سال‌جاری این تعداد به 700 نفر افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: در سال گذشته اعتبار سرانه دانشگاه کردستان به ازای هر نفر 63 هزار تومان بوده که نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

صادقی در پایان با اشاره به تعامل و همجواری با اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط دانشگاه کردستان محل خوبی برای جذب دانشجوی خارجی و تعامل اساتید کردستانی با استادان بین‌المللی است.

انتهای پیام/ح

نظر شما