شناسهٔ خبر: 34929820 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ماجرای اسبی که با یک غلط املایی مشهور شد

انتخاب : اسب های نژاد اصیل همیشه از محبوب ترین اسب ها محسوب می شوند اما برخی از اسب ها نسبت به دیگر اسب ها محبوب تر محسوب می شوند چرا که دارای ویژگی هایی خاص هستند. یکی از مشهورترین اسب های تاریخ که موفقیتی چشمگیر نیز داشت اسبی به نام پوتو بود.

صاحب‌خبر -

اسب های نژاد اصیل همیشه از محبوب ترین اسب ها محسوب می شوند اما برخی از اسب ها نسبت به دیگر اسب ها محبوب تر محسوب می شوند چرا که دارای ویژگی هایی خاص هستند. یکی از مشهورترین اسب های تاریخ که موفقیتی چشمگیر نیز داشت اسبی به نام پوتو بود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اسپ پوتو فارغ از این که یک اسب اصیل بود، نام خود را با تکیه بر یک اتفاق جالب به دست آورده بود.

این است که Potoooooooo ، یا Pot-۸-Os  نام دارد در قرن نوزدهم یکی از شگفت انگیزترین اسب هایی بود که تا به حال زندگی کرده است. این اسب در حدود ۳۰ مسابقه را پیروز شده بود. نکته جالب در مورد این اسب نام اوست. در واقع قرار بود نام این اسب "سیب زمینی" باشد ، اما یک حادثه کوچک باعث شد وی به "پوتووووو" معروف شود.

Potoooooooo توسط ارل ابینگدون پرورش یافت. این فرد می خواست اسبش را "سیب زمینی" بنامد. بنابراین ، او از پسر خود خواست که  نام"سیب زمینی" را روی سطل تغذیه اسب بنویسد. اما این پسر هجی کردن نام "سیب زمینی" را بلد نبود ، بنابراین او "Potoooooooo" را بر روی سطل تغذیه اسب همراه با هشت Os است ، نوشت.

این املای عجیب به حدی سرگرم کننده بود که باعث شد از سوی دیگران پذیرفته شود و  بنابراین نام اسب به عنوان "Potoooooooo" یا "Pot۸O" نوشته شد و این اسب با همین نام شناخته شد.

نظر شما