شناسهٔ خبر: 34929651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اجرای طرح «ناظر دو» پلیس در اماکن عمومی

صاحب‌خبر -
جانشین فرمانده ناجا از ابلاغ سراسری برای اجرای طرح ناظر دو خبر داد و گفت: این طرح در تمام اماکن عمومی با جزئیات اجرا می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار ایوب سلیمانی در گردهمایی سراسری فرماندهان روسا و معاونان ناجا به موضوعاتی از جمله کاهش تصادفات، جان‌باختگان و مصدومان ناشی از سوانح رانندگی و نیز ارتقای امنیت اخلاقی با محوریت طرح‌های ناظر یک، دو و سه پرداخت.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به شرف‌یابی فرماندهان نیروی انتظامی به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهارکرد: بنده تمامی فرمایشات ایشان طی ۲۰ سال گذشته را مطالعه و تحلیل محتوا کرده‌ام و به نکته مثبتی رسیدم و آن این است که ایشان قدردان نیروی انتظامی بوده‌اند.

وی ادامه داد: معظم له همیشه مصداقی، کلی، موضوعی و مقطعی از ناجا تقدیر کرده‌اند، اما این فرمایشات یک تفاوت اساسی با قبل داشت که قطعاً برآیند انباشت همه ارزشها، تجارب، دانش‌ها و عملکرد‌ها در طول سالیان بوده و بسیار مهم است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به چنین جمع‌بندی برسند و ایشان فرمودند که بنده هدف‌گذاری و جهت‌گیری شما را قبول دارم، شما در حال حرکت و پیشرفت هستید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در ارتباط با کلیت حرکت قطار عظیم نیروی انتظامی دغدغه‌ای ندارند، گفت: خدا را شاکر هستیم که حرکت ما مورد تأیید ایشان است و ما باید از مقام معظم رهبری، قدردان باشیم که بر کار ما نظارت دارند، حکم می‌دهند، قضاوت و هدایت می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: معظم له از ما انتظار دارند که در پیش‌بَرندگی و پیش‌روندگی اهداف انقلاب اسلامی به ایشان کمک کنیم بنابراین در این راستا نباید وظیفه‌مداری عمل کنیم بلکه باید مطالبه‌گری کنیم چرا که ما ثقل و محور کار در حوزه‌های مربوطه، هستیم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: یک نگاه رسالت‌محوری، مجاهدت‌گونه و حرکت انقلابی اقتضای آن، این است که ما خود را گوش به فرمان مقام معظم رهبری می‌دانیم و هرآنچه در توان داریم باید به کار بگیریم تا در اجرای منویات و دستورات ایشان موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ مبهماتی به صورت جدی نداریم تمامی راه و روش‌ها را می‌دانیم، ما باید به دنبال رویکرد، ابزار و سازکار جدید باشیم.

این مقام انتظامی تاکید کرد: همه با هم باید در راستای فرامین، انتظارات و اعتماد روزافزون مقام معظم رهبری کار کنیم و با برنامه‌ریزی اصولی، طرح اقدام خوب و مناسب پاسخگو باشیم.

سلیمانی درباره موضوع امنیت اخلاقی نیز گفت: اخیراً طرح ناظر دو در ویدئو کنفرانسی با حضور فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد که دستور ابلاغ سراسری آن را دادند و این طرح در تمامی اماکن عمومی با جزئیات اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: ناظران ما در تمامی اماکن، حضور دارند و مخاطب ما در این طرح، مسئولان اماکن هستند بنابراین در این راستا ما باید مطالبه‌گری کنیم.

وی درباره طرح ناظر سه نیز گفت: کار‌های عملیاتی آن انجام شده و از سوی دیگر این طرح در استان‌ها به صورت پایلوت انجام شده که نتیجه آن مطلوب بوده و در آینده‌ای نزدیک نیز این طرح ابلاغ خواهد شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: خط تماس ما با مردم، خط سالم پلیس خدمتگزار، آگاه، حرفه‌ای، قاطع و در شأن پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران است.

سلیمانی متذکر شد: امروز هماهنگی خوبی با وزرات کشور و شخص وزیر کشور داریم که در بحث سرقت و نیز تصادفات رانندگی بسیار به ما کمک کرده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم، اراذل و اوباش، به عاملی برای هتک حیثیت و شکستن اقتدار نیروی انتظامی تبدیل شوند، یادآور شد: فرصت عرض‌اندام به آن‌ها را نمی‌دهیم، اراذل و اوباش قبل از خودنمایی شناسایی و در صحنه با آن‌ها برخورد شود.

وی با اشاره به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، اظهار کرد: با تشکیل این پلیس اقدامات خوبی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالای اساسی باید از مرز تا مرکز به درستی مدیریت و مورد اهتمام ویژه قرار گیرد، پلیس امنیت اقتصادی از زمان تاسیس تاکنون، بیش از ۴۰ درصد ظرفیت ما را در مبارزه با قاچاق کالا افزایش داده است.

سلیمانی درباره اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز تصریح کرد: امسال کشفیات ما در این حوزه بسیار مطلوب بوده، اما باید اولویت‌هایی که با تدابیر مقام معظم رهبری تطابق صد درصدی دارند مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد: مبارزه با شبکه‌های گسترده مواد افیونی، جلوگیری از توزیع آن بین مردم و جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله مواردی است که با تدابیر معظم له تطابق دارد و باید در این رابطه نیز اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

نظر شما