شناسهٔ خبر: 34929055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

۵۰۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت در لرستان به بهره برداری می رسد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۵۰۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۶۵میلیارد تومان در هفته دولت در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه بمناسبت گرامیداشت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: از این تعداد ۴۴۵ طرح با اعتبار ۳۸۳ میلیارد تومان عمرانی می باشد که  ۴۲۹ مورد افتتاح و ۱۶ مورد کلنگ زنی است.
وی گفت: همچنین از این تعداد ۵۷طرح با اعتبار ۵۸۲ میلیارد تومان اقتصادی می باشد که ۵۴ مورد افتتاح و سه مورد آن کلنگ زنی است.
وی با اشاره به اینکه ۴۸۳ طرح اماده افتتاح و ۱۹ مورد کلنگ زنی در هفته دولت انجام می شود،  ادامه داد: واحد تولیدی پیک دارو با سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۲۳میلیون یورو از جمله طرح های مهم مورد کلنگ زنی می باشد.
وی بیان کرد: ۴۸واحد صنعتی راکد فعال شده است و در سال ۹۶ حدود ۱۱۰ طرح به تملک بانکها درامده بود و پس از ان اجازه ندادیم که این اتفاق رخ دهد.
استاندار لرستان افزود: دولت جزو نهادهایی است که عمده بار اجرایی را بر دوش دارد و کار مهم را دولت ها انجام می دهند، دولت میانه دار و وظیفه مند اصلی در بحث حاکمیت است.
خادمی اضافه کرد: دولت باید حمایت و در صورت کمبودها باید نقد شود اما رویکرد باید حمایت باشد تا بتوانیم به توسعه برسیم، نگاه حمایت از دولت از همه ارکان مردم باید بین همه وجود داشته باشد.

دولت تدبیر و امید در شرایط کاملا نامناسب بین المللی بر روی کار آمد
وی ادامه داد: دولت در شرایط کاملا نامناسب بین المللی روی کار آمد، تحریم های همه جانبه بر کشور اعمال شد و در وضعیت بدی قرار گرفته بود، انتخاب دکتر روحانی و تاکید بر خروج کشور از این وضعیت جزو اهداف اصلی ایشان بود و برجام را مدیریت کرد و به نتیجه رسید.
وی بیان کرد: پس از برجام شرایط کشور به سمت مناسبی در حال پیش بود و سرمایه گذاران خارجی به نوعی ورود پیدا کردند همچنین رقابت شکل گرفت اما در این روزها عده ای به برجام حمله می کردند و به این توجه نمی کردند که اگر برجام نبود شرایط به مراتب بدتر می شد.
استاندار لرستان افزود: امتیازات خوبی گرفتیم و حاصل جمع آن به نفع کشور بود اما عده ای قبول نکردند، وقتی دولت ترامپ بر سرکار آمد متوجه شدند که برجام به نفع ایران است.
خادمی گفت: این گروه با اصل ملت ایران مخالف هستند و در یک دشمنی کامل از برجام خارج شدند و همان عده متوجه شدند برجام مهم بوده و اثربخش است.
وی اضافه کرد: این تصمیم باعث شد کشور دچار تلاطم شود و در دولت اول آقای روحانی عملکرد خوب و تورم در حال کاهش بود و تلاطمات در حوزه اقتصاد بوجود آمد همچنین محدودیت در حوزه نفت شکل گرفت.
خادمی افزود: متاسفانه اقتصاد ما وابسته به نفت است و این تلاطم در اقتصاد خودش را نشان داد و دولت با مشکل روبرو شد و این شرایطی بود که دولت دوازدهم آن را شروع کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه دولت دچار مشکل شد و در سال های نخست دولت دوازدهم ناخواسته وارد جنگ اقتصادی شد و در این میان استان های کمتر توسعه یافته و وابسته به اعتبارات دولت با مشکل مواجه شدند.
وی بیان کرد: لرستان هم جزو این استان ها بود و به دلیل وابستگی به منابع دولتی دچار مشکل شدیم، اما اکنون در حال جبران است.
وی اضافه کرد: پدیده سیل ویرانگر با دوره بازگشت یکهزار سال استان را تحت تاثیر قرار داد، بیش از ۶هزارمترمکعب آب از بستر رودخانه عبور کرد و بسیاری از زیرساخت ها و سرمایه های مردم را از بین رفت.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح شروع و یا افتتاح شده است گفت: در سفر وزیر نیرو یکهزار میلیارد تومان طرح کلنگ زنی شد.
خادمی افزود: سیل ۱۱هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد کرد و کمک دولت نسبت به استان های دیگر بسیار مناسب است اما نتوانسته ایم بخوبی ویرانگری سیل لرستان را تصویرگری کنیم.

سیل لرستان با سایر استان ها بسیار متفاوت بود که نتوانسته ایم بخوبی آن را توضیح دهیم
وی گفت: بیش از یکهزارو ۶۰۰ روستا دچار قطعی برق، آب و گاز شدند همچنین راه ها بطور کامل قطع و کمتر از ۱۰ روز برطرف شد که مورد تقدیر رییس جمهور قرار گرفت.
استاندار لرستان اضافه کرد: در سیل لرستان حرکت جهادی نظام اداری استان به خوبی قابل مشاهده بود، حجم خدمات رسانی به سیلزدگان بخوبی انجام شد.
خادمی اظهار کرد: دولت در ابتدا مشکلات مردم را برطرف کرد و پس از آن به سراغ زیرساخت‌ها رفت، ۹پل بزرگ از ۷۰ تا ۱۴۰ متر به بهره برداری رسید، بیش از یکهزار متر پل در کمتر از ۵۰روز بازسازی شد.
وی گفت: ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات به سیلزدگان لرستان پرداخت شد همچنین بازسازی حدود هفت هزار منزل شروع شد.
استاندار لرستان بیان کرد: در حوزه کشاورزی ۲۷۰میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم و ۹هزارو ۳۰۰ پرونده در حوزه کشاورزی تایید شده است.
خادمی اظهار کرد: یکهزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه بنیاد مسکن، ۲۷۰میلیارد تومان در حوزه های زیرساخت های روستایی، ۹۰۰میلیارد تومان اعتبارات استانی در راستای لایروبی به استان تعلق گرفته است.

یکی از دستاوردهای سیل آثار اقتصادی پس از آن است
 وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای سیل آثار اقتصادی پس از آن است، در این راستا فعالیت اقتصادی و عمرانی در نرخ رشد بیکاری لرستان تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: همچنین فرصت چانه زنی مجدد در تخصیص آب پس از سیل بوجود آمد و امیدواریم بتوانیم یک میلیارد مترمکعب تخصیص آب را دریافت کنیم و نیازمند تلاش همگان است.
خادمی گفت: طرح توسعه فرودگاه از محل اعتبارات استانی شروع شد و یک کار اشتباه بود و تلاش کردیم به طرح ملی تغییر دهیم و سپاه که ۳۰میلیارد تومان طلب دارد باید از ملی دریافت کند.
وی افزود: مشاوری که مشورت داده است معتقد بود هواپیمای پهن پیکر بشیند و سازمان هواپیمایی کشور معتقد است مشکل زمین نداریم بلکه مشکل هوایی است.
وی اضافه کرد: بررسی کردیم این بحث فنی و با جان مردم سروکار دارد و برای حجاج پیگیری کردیم و با توجه به گرمای هوای باید ۵۰درصد خالی برگردد که منطقی نیست.
استاندار لرستان ادامه داد: اکنون در حال پیگیری هستیم و از اول مهر پروازها افزایش پیدا می کند همچنین به دنبال جذب اعتبار برای برج امید هستیم اما بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: تعداد زیادی جلسات برای برطرف کردن مشکلات هتل صخره ای برگزار شده است.

استاندار لرستان گفت: مدیران نباید از رسانه های منتقد در حوزه کاری شکایت کنند اما توهین جایز نیست و با دخالت در امور شخصی هر مدیر می تواند شکایت کند.
۳۲۱۰/۷۲۷۳

نظر شما