شناسهٔ خبر: 34928977 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 توليد فيلمي با محوريت زندگي «شهيد مهدي باکري »

تبريز-توفيقي

شهردار تبريز گفت:با پيشنهاد شهرداري و تصويب شوراي اسلامي شهر تبريز، فيلم سينمايي «آقاي شهردار» تهيه و توليد مي‎شود.

توليد فيلم سينمايي «آقاي شهردار» در جلسه علني شوراي شهر تبريز مطرح و با اکثريت آرا به تصويب رسيد.

ايرج شهين باهر در تشريح جزئيات اين لايحه گفت:اين فيلم با نويسندگي و کارگرداني حسن نجفي، به بررسي ابعاد مختلف شخصيتي شهيد مهدي باکري به عنوان يکي از الگوهاي قابل طرح براي نسل امروز و يکي از اسطوره هاي ايثار و مقاومت مي پردازد.

ايرج شهين باهر با بيان اينکه توليد اين فيلم از ابعاد مختلف داراي اهميت است، تصريح کرد:اعتقاد داريم هر اقدامي که در راستاي بزرگداشت نام شهدا به ويژه شهيد باکري باشد، ارزشمند بوده و بايد شخصيت اين شهيد والامقام به نسل جديد معرفي شود.

او يادآور شد: در داستان اين فيلم در عين اشاره به تلاش‌ها، ايثارگري‌ها و نقش تاثيرگذار شهيد باکري در جنگ تحميلي عمدتا خدمات وي در کسوت شهرداري تبيين و تشريح مي‌شود.شهين باهر گفت:مقايسه تنگناهايي که شهيد باکري در زمان تصدي مسئوليت شهرداري با آن مواجه بود با مشکلاتي که در شرايط اقتصادي کنوني کشور گريبانگير شهرداري‎ها است مورد تاکيد اين فيلم خواهد بود.شهردار تبريز همچنين تشريح کرد:در فيلم سينمايي آقاي شهردار در کنار بازيگران حرفه اي، عمدتا از هنرمندان تبريز و استان بهره گرفته مي شود و عمده مراحل توليد آن در شهر تبريز بوده تا اماکن عمومي، آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اين شهر به تصوير کشيده شود.طبق وعده کارگردان فيلم، تلاش مي شود اين اثر سينمايي براي حضور و شرکت در جشنواره فجر امسال آماده شود.

فرمانده انتظامي دماوند:

سارقان مامور نما در دام پليس دماوند

دماوند-اميرحسين صادقعلي

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند از دستگيري سارقان حرفه‌اي به عنف تحت عنوان مأمور و اعتراف به 9 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد حسن محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار آفرينش اظهار کرد: در پي وقوع چند فقره سرقت به عنف و تحت عنوان مأمور به شيوه مشخص در منطقه مشاء دماوند، موضوع به طور ويژه در دستور کار رياست و مأموران پليس آگاهي و کلانتري 11 دماوند اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: عوامل کلانتري و پليس آگاهي با انجام تحقيقات پليسي و بررسي‌هاي همه جانبه و اشرافيت کامل بر حوزه استحفاظي موفق به شناسايي و دستگيري سارقان حين تردد در منطقه مذکور شدند.

اين مقام مسئول انتظامي ادامه داد: سارقان که از شهرستان‌هاي جنوبي استان تهران به دماوند تردد مي‌کردند، پس از انتقال به پليس آگاهي و احراز هويت دقيق مشخص گرديد يکي از متهمان داراي 6 فقره سابقه سرقت متعدد از جمله سرقت تحت عنوان مأمور مي‌باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان دماوند گفت: پس از انجام بازجويي‌هاي فني و شگردهاي خاص پليسي به عمل آمده و شناسايي توسط مال باختگان، متهمان لب به اعتراف گشوده و به 9 فقره سرقت در سطح منطقه مشاء دماوند اعتراف کردند.محمدي بيان داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و روانه زندان شدند.

وي در خاتمه ضمن توجه جدي شهروندان به اصول خود مراقبتي و استفاده از وسايط نقليه عمومي براي تردد تقاضا کرد: در صورت مواجهه با اين گونه افراد به هيچ عنوان اطمينان و همکاري ننموده و حتماً از آنان کارت معتبر شناسايي اخذ و رويت گردد و در صورت بروز حادثه در کمترين زمان ممکن مشخصات آنان را از طريق شماره رايگان 110 به پليس اطلاع دهند.

برگزاري اولين جلسه هم انديشي اتحاديه‎هاي صنفي مرکز استان كهگيلويه و بويراحمد

ياسوج-ربيعي

اولين جلسه هم انديشي اتحاديه‎هاي صنفي مرکز استان كهگيلويه و بويراحمد با حضور 5 اتحاديه صنفي قصابان و مواد پروتيين، نانوايان،خواربار فروشان، ميوه و تره بار ، قنادان وبستني سازان تشکيل گرديد.

اين نشست با حضور رئيس سازمان صنعت ، معدن وتجارت ، هيات رئيسه اتاق اصناف مرکز استان و ديگر هيات مديره اتحاديه‌هاي صنفي ذکر شده، انجام پذيرفت .

به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آقاي مهندس ديوديده، در حاشيه نشست اين جلسه با بيان اينکه در استان تعداد 5 اتاق اصناف، 3 نمايندگي و تعداد 69 اتحاديه صنفي وجود دارد، خاطر نشان کرد که از مجموعه فعاليت‎هاي اين بخش اقتصادي در استان، آماري بالغ بر 28525 فقره پروانه کسب با اشتغال حدود 71312 نفري در رسته‎هاي توليدي، توزيعي، خدماتي، خدمات فني، و دخاني در حال فعاليت مي‎باشند .رئيس سازمان صنعت، معدن وتجارت افزود :از اصنافي که به عرضه و فروش کالا وخدمات مشمول اولويت سوم دستورالعمل نرخ گذاري کالا وخدمات اقدام مي‎نمايند، تقاضامنديم که ضوابط قيمت‌گذاري را با هماهنگي کميسيون نظارت وستاد تنظيم بازار استان انجام نموده و رعايت نمايند که اين تصميم کمک شاياني به همشهريان عزيز خواهد بود.وي ضمن تاکيد مجدد بر حاشيه بازاري امن ، بادوام و پررونق براي کسبه و بازاريان در چنين وضعيت نابسامان اقتصادي موجود بيان داشتند، کميسيون‌هاي نظارت بر سازمان‎هاي صنفي موظفند در حدود اختيارات قانوني مصوبات لازم را در راستاي اجراي هرچه بهتر موارد صنفي را تصويب واز طريق اتاق‎هاي اصناف به اتحاديه هاي ذي‎ربط ابلاغ نمايند.

شهردار منطقه يک تبريز:

اجراي چند پروژه مهم و زيربنايي در راستاي اهداف بازآفريني و توسعه پايدار شهري

تبريز-توفيقي

مهندس رضا پاک نهاد شهردار منطقه يک از اجراي چند پروژه مهم و زيربنايي در راستاي اهداف بازآفريني شهري خبر داد.

بر اساس اين گزارش، مهندس پاک نهاد بيان داشت:در راستاي اهداف بازآفريني شهري در توسعه پايدار چندين پروژه اساسي را در دستور کار قرار داده‌ايم و با نگاه به اين مقوله که بازآفريني به عنوان سياستي جدي در زيرمجموعه هاي متولي مديريت شهري دنبال مي‎شود جهت باززنده سازي، توسعه، بهسازي و بازسازي مناطق کم برخوردار و سکونت گاه‎ها و بافت‎هاي ناکارآمد که از اهداف اصلي و زمينه‌ساز اين مهم مي‌باشد، چند پروژه اساسي در سطح منطقه آغاز شده است.

شهردار منطقه يک به پروژه‌هاي احداث رمپ خروجي آخر خيابان شهيد رجايي (يوسف آباد) ، احداث رسوب گير و سيل بند درهمين خيابان، احياي مجموعه تاريخي باغ کمال، پله گذاري و خدمات محله‌اي در محلات ايده لو، ملازينال و سيلاب قوشخانه، ساماندهي محوطه ربع رشيدي و...اشاره نموده و از اتمام برخي از آنها و آغاز چند پروژه ديگر منطقه نام برد.

نظر شما