شناسهٔ خبر: 34928193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گیشه سینماها ۵ ماه نخست امسال بیشتر از پارسال فروختند

بررسی آمار فروش فیلم‌ها در ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نشان می دهد که میزان فروش سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش، اما تعداد مخاطبان، اندکی کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، میزان فروش سینمای ایران در پنج ماهه ابتدایی سال به ۱۶۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۲ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

این در حالی ست که در سال گذشته (۱۳۹۷) میزان فروش پنح ماهه ابتدایی سال معادل ۱۳۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۲ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۵ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۷۳ نفر بوده است.

با توجه به افزایش میزان فروش فیلم ها در سال ۹۸ بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، میزان افزایش فروش فیلم‌ ها در پنج ماه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ بیست و شش درصد رشد داشته است اما تعداد تماشاگران در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.



میزان فروش سینمای ایران در مرداد ماه سال ۹۸ معادل ۲۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۲ هزار نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

در مقایسه مردادماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان فروش در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۶۴۲ هزارتومان بوده است و ۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۳ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در مردادماه امسال ۱۶ درصد کاهش داشته است و همچنین با کاهش ۳۶ درصدی مخاطب همراه بوده است.

نظر شما