شناسهٔ خبر: 34927994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چالش های ترامپ در نشست گروه ۷

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ روز شنبه در حالی برای حضور در اجلاس رهبران کشورهای اقتصادی جهان وارد فرانسه شد که به دلیل سیاست های یکجانبه گرایانه و خروج از پیمان های بین المللی، استقبال گرمی از وی صورت نگرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اجلاس گروه ۷ با میزبانی فرانسه امسال در حالی برگزار می شود که رئیس جمهوری آمریکا پیش از این با تصمیمات خویش تا حدود زیادی نظم جهانی را بر هم زده بود.

ترامپ که هم اکنون در داخل واشنگتن منزوی تر شده است، در حالی برای حضور در اجلاس گروه ۷ باید حاضر شود که لیستی از چالش ها در انتظار وی است.

از جمله چالش های نشست گروه ۷ می توان به نگرانی در مورد افزایش رکود جهانی و تنش آمریکا با متحدان در مورد روابط تجاری، ایران و روسیه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترس از رکود اقتصادی در حال افزایش است؛ به این معنا که هم اکنون نیاز به همکاری و یک پاسخ جمعی ضروری محسوب می شود. با این حال، ترامپ در حالی آلمان را به دلیل مشکلات اقتصادی خود مورد سرزنش قرار می دهد که ممکن است مجبور شود به برلین و دیگر متحدان برای مقابله با تعرفه های چین بر کالاهای آمریکا، متوسل شود.

ادامه رویکردهای تلافی جویانه توسط دولت ترامپ، باعث کندی روند رشد اقتصادی شده و هشدارهای سیاسی برای انتخاب مجدد وی افزایش یافته است.

ترامپ امروز در حالی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد که وی پیش از این پاریس را بر اعمال تعرفه بر کالاهای فرانسوی مورد تهدید قرار داده بود.

دیدار رئیس‌ جمهوری فرانسه با رئیس‌ جمهوری آمریکا یک روز پس از دیدار مکرون با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاریس انجام می‌شود. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مباحثات خود با رئیس‌ جمهوری فرانسه را خوب و سازنده توصیف کرده بود.

نشست گروه ۷ از امروز در بیاریتز فرانسه آغاز شده و سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن در آن حضور دارند. این گروه تا سال ۲۰۱۴ با نام گروه ۸ شناخته می‌شد و روسیه نیز عضو آن بود اما با ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روس‌ها از این گروه کنار گذاشته شدند.

نظر شما