شناسهٔ خبر: 34927713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۲:

میدان امام حسین(ع) قطب نمایش‌های آیینی شود

چند روز قبل در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره آیین‌های سنتی که با حضور مسئولان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

«علی نصیریان» از پیشکسوتان سینما، تئاتر و تلویزیون از شهردار تهران خواست تا مکانی دائمی برای اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی در اختیار هنرمندان قرار گیرد. مدیر اداره فرهنگی و هنری شهرداری منطقه۱۲ با اشاره به این موضوع می‌گوید: «در این میان، فضای مناسبی که از آن به عنوان ساختمان شماره۲ فرهنگسرای عترت در میدان آیینی امام حسین(ع) یاد می‌شود را در نظر گرفتیم که قابلیت بالایی برای تبدیل شدن به مکانی فرهنگی برای فعالیت‌های نمایشی آیینی و سنتی دارد.»

مصطفی بیات می‌گوید: «ساختمان شماره۲ فرهنگسرای عترت ۳۰۰صندلی و ۱۵کلاس استاندارد و مناسب آموزشی دارد. امکان اینکه در این فضا ۵کلاس استاندارد و مدرن تمرین تئاتر ایجاد شود وجود دارد و از این رو پیشنهاد می‌کنیم ساختمان شماره۲ فرهنگسرا به‌عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های آیینی و سنتی هنرمندان انتخاب شود.»

به گفته «مصطفی بیات» ساختمان شماره۲ فرهنگسرا با اندکی هزینه به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردد: «رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید ویژه‌ای بر فعال کردن ساختمان شماره۲ فرهنگسرا دارد. در صورتی که شهردار منطقه۱۲ با اختصاص منابع به تجهیز سالن‌ها اقدام کند، سرانه فضاهای فرهنگی و هنری منطقه رشد چشمگیری پیدا کرده و می‌توانیم ساختمان را به پاتوق فعالیت‌های هنرمندان کشور در زمینه فعالیت‌های آیینی و سنتی تبدیل کنیم. »

او معتقد است دسترسی مناسب به سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، موقعیت خاص جغرافیایی و فضای مناسب برای اجرای تئاترهایی با مضامین سنتی و دینی این امکان را به وجود می‌آورد که در همه ایام سال با اجرای برنامه‌های خاص از فضای ایجاد شده بهترین بهره‌برداری را انجام دهیم.»

نظر شما