شناسهٔ خبر: 34927295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عصائب اهل الحق عراق:

نظامیان آمریکایی از عراق بروند وگرنه هدف قرار خواهند گرفت

نماینده وابسته به جنبش عصائب اهل الحق در پارلمان عراق اعلام کرد که اگر نظامیان آمریکایی از عراق خارج نشوند در تیررس فرزندان مقاومت خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، حسن سالم نماینده وابسته به جنبش عصائب اهل الحق در پارلمان عراق از بغداد خواست که از نیروهای آمریکایی بخواهد که سریعا عراق را ترک کنند.

وی اعلام کرد: پس از بیانیه آیت الله کاظم الحائری و فتوای وی درباره مقاومت در برابر آمریکایی ها، ما باید در راستای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از عراق حرکت کنیم و دولت عراق باید به نیروهای آمریکایی هشدار دهد که در اسرع وقت به همراه تجهیزات خود از عراق بروند.

سالم تاکید کرد: اگر نیروهای آمریکایی خارج نشوند در تیررس سلاح فرزندان مقاومت اسلامی خواهند بود؛ از سفارت و کنسولگری های آنها گرفته تا همه مواضعشان. بهانه های آنها از امروز به بعد پذیرفتنی نیست. نه آموزشی می خواهیم و نه حمایتی و نه انتقال تجارب.

شایان ذکر است که آیت الله سیدکاظم حسینی حائری از مراجع تقلید عراق، ادامه حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور را حرام شرعی اعلام کرده بود.

این مرجع تقلید در بیانیه ای که روز جمعه در رسانه های عراقی بازتاب یافت، ضمن اعلام فتوای خود تاکید کرد: به صراحت می گوییم و از منظر مسئولیت شرعی خود، باقیماندن هر گونه نیروی نظامی آمریکا و مانند آن را تحت هر عنوانی همچون آموزش یا مشاوره نظامی یا بهانه مبارزه با تروریسم، حرام اعلام می کنم. آمریکا خود مصداق تروریسم و حامی آن است و عراق راه و انتخابی جز مقاومت ندارد. 

آیت الله حائری در این بیانیه ضمن محکوم کردن حملات اخیر به چند مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی که گزارش های نیروهای مقاومت حاکی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی با پشتوانه آمریکاست، نوشت: سیاستمداران آمریکا شجاعت لازم را برای این که از شکست های خود در افغانستان، یمن، سوریه و فلسطین درس بگیرند، ندارند.

وی خطاب به نیروهای مسلح عراق گفت: بر فرزندان غیور عراق لازم است که دفاع شرافتمندانه و مشروع خود از موجودیت اسلام و حرمت و کرامت عراق ادامه دهند و در مقابل هر گونه تعدی به خاک، آسمان و مقر نیروهای مسلح بایستند چرا که تنها انتخاب شما، مقاومت و دفاع و ایستادن در برابر دشمنی است که به وضعیت ذلیل و شکست خورده درآمده است.

این مرجع تقلید عراق تاکید کرده است که این پدر پیر شما نیز اگر می توانست سلاح به دست می گرفت و همچون سربازی به صفوف شما نیروهای مسلح عراق می پیوست. 

نظر شما