شناسهٔ خبر: 34927029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استقبال از ثبت غیرحضوری درخواست‌های بیمه‌ای در گیلان

جمیل حق پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی سامانه طرح ملی دکتر نوربخش به منظور توسعه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش و

صاحب‌خبر -

جمیل حق پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی سامانه طرح ملی دکتر نوربخش به منظور توسعه خدمات غیرحضوری با هدف کاهش و حذف مراجعات غیرضروری به واحدهای تابعه طی ماه های گذشته و تلاش های انجام گرفته برای اطلاع رسانی و سوق دادن مخاطبان برای بهره برداری از این بستر، در مردادماه سال جاری ۲۱ هزار و ۶۹  فقره درخواست توسط بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان در این سامانه ثبت شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس در شعب دو رشت، سه هزار و ۴۵۱ فقره،  لاهیجان با یک هزار و ۹۶۳ درخواست، فومن با یک هزار و ۳۳۸  مورد ، کوچصفهان با ۸۳۰ فقره و سنگر با ۶۳۰ درخواست در تیپ های پنچگانه استان دارای بیشترین میزان مشارکت توسط مخاطبان بودند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: درخواست صدور و تجدید دفترچه درمانی بیشترین تقاضای بیمه شدگان در میان خدمات تعریف شده، در این سامانه است. 

وی بیان داشت: اعتراض به کسری سوابق ، محاسبه میزان حق بیمه خدمت سربازی ، اعتراض به سوابق ناموجود ، درخواست کمک هزینه ازدواج ، درخواست های غرامت دستمزد ایام بیماری و کمک هزینه بارداری ، اروتز و پروتز و ... از خدمات متنوع قابل ارائه در این سامانه است.  

وی خاطر نشان کرد: ثبت غیرحضوری درخواست های بیمه شدگان تامین اجتماعی گیلان به صورت کشوری با هدف تحقق اشاعه خدمات الکترونیک بمنظور افزایش رضایتمندی، تسریع در پاسخگوئی و کاهش هزینه های مراجعان انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی استان گیلان برای صدور، تمدید و تجدید دفترچه های درمانی بایستی از طریق سامانه (غیرمتمرکز خدمات غیرحضوری طرح نوربخش) به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند؛ استفاده از خدمات متنوع سامانه یاد شده، منوط به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است بنابراین افرادی که پیش از این برای سایر خدمات غیرحضوری شامل مشاهده اینترنتی سوابق ثبت نام کرده و حساب کاربری آنها ایجاد شده، به ثبت نام دوباره نیازی ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان بیان داشت: تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان بمنظور بهره برداری از سامانه خدمات غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به نشانی یاد شده، نسبت به ثبت نام و طرح درخواست‌ها در قالب منوهای پیش بینی شده اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۴۱۶ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۲۶ هزار مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام

نظر شما