شناسهٔ خبر: 34926942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتریش با بازگشت کودکان داعشی این کشور از سوریه موافقت کرد

وزارت خارجه اتریش برای اولین بار اعلام کرد که این کشور با بازگشت کودکان عناصر داعش از سوریه به این کشور موافق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر گوشل‌باوور» سخنگوی وزارت خارجه اتریش امروز (شنبه) برای اولین بار اعلام کرد که این کشور موافق بازگشت کودکان عناصر داعش که در سوریه به سر می‌برند است.

به نوشته پایگاه خبری شفق نیوز، هفته گذشته نیز دولت آلمان با تحویل چهار تن از کودکان عناصر داعش که تابعیت آلمانی داشتند؛ موافقت کرد.

گوشل‌باوور در ادامه گفت که وزارت خارجه اتریش موافقت کرده است که دو پسر بچه از یک مادر اتریشی که عضو داعش بوده و احتمال دارد در سوریه کشته شده‌ باشد، به این کشور بازگردند. مادر این دو کودک در سال ۲۰۱۴ وین را به مقصد سوریه ترک کرده بود.

به گفته این مقام اتریشی، تعیین هویت این دو کودک از طریق آزمایش دی ان ای صورت گرفته است. یکی از آنها یک ساله و دیگری شش ماه دارد و در سلامت کامل به سر می‌برند و مراحل تحویل آنها از مسئولان کرد در شمال سوریه در حال نهایی شدن است.

در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰۰۰ زن و کودک (۴۰۰۰ زن و ۸۰۰۰ کودک) وابسته به عناصر داعش در اردوگاه «الهول» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه ساکن هستند و شرایط امنیتی ویژه‌ای نیز در خصوص آن‌ها اعمال می‌شود. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین شرایط این اردوگاه فاجعه‌آمیز و «ترسناک» است و مسئولان اردوگاهها به سختی می‌توانند نیازهای غذایی و بهداشتی و درمانی آنان را فراهم کنند. 


نمایی از اردوگاه «الهول»

 

بسیاری از کشورها از تحویل کودکان و زنان داعشی اتباع خود در عراق و سوریه به دلایل امنیتی خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما