شناسهٔ خبر: 34926929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لوپوس در تئاتر شهر شیراز به بیماری هنر نمایش می‌پردازد

نویسنده و کارگردان این نمایش شنبه در گفت‌وگو با ایرنا لوپوس را چنین تعریف کرد: «لوپوس» برگرفته از نام یک بیماری پوستی است با توجه به نزدیکی محتوای اجرا انتخاب

صاحب‌خبر -

نویسنده و کارگردان این نمایش شنبه در گفت‌وگو با ایرنا لوپوس را چنین تعریف کرد: «لوپوس» برگرفته از نام یک بیماری پوستی است با توجه به نزدیکی محتوای اجرا انتخاب شده است.

ابوالفضل فرهادی درباره این نمایش توضیح داد: داستان نمایش در زمان و مکانی نامشخص و در جغرافیایی ساختگی، با الهام از تجربیات شخصی در طول دوران فعالیت خود در تئاتر روی می‌دهد.

او با بیان اینکه مصائب و مشکلات پیش روی فعالان این عرصه هنری، روایتگر این داستان است، ادامه داد: این نمایش داستان نیروهای انجمن تجهیزکاری را روایت می‌کند که وظیفه دارند محوطه‌ای را برای برگزاری مراسمی با حضور اعضای مجمع عمومی تجهیز کنند؛ تا اینکه خبری مبنی بر حمله نیروهای مهاجم، اغتشاش و ناآرامی را در بین اعضای دسته نیروهای تجهیزکار موجب می‌شود و کم‌کم انضباط گروهی و به دنبال آن حفظ منافع جمعی جای خود را به منفعت فردی افراد می‌دهد و با تخطی از دستورات مقام ارشد آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به انجمن و اتحادیه‌ای که متعلق به آن هستند، وارد می‌شود.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد که این داستان ممکن است برای هر جامعه‌ای که به صورت گروهی در کنار هم زیست می‌کنند  و سلامت آن جامعه در گروه حفظ منافع جمعی است، رخ دهد.

تازه‌ترین اثر نمایشی تولید شده در تئـاتـر سعـدی با عنوان "لـوپـوس" به کارگردانی ابوالفضل فرهادی و با حضور بازیگرانی چون حامد شکوهیان، مهدی رعیت‌پیشه، مهران زارع، احسان موسوی، سینا برزگر، نرگس شیرازی‌نژاد  و ابوالفضل فرهادی که آماده‌سازی و تمرینات آن بازه‌ای شش ماهه را گذرانده، از ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در «تماشاخانه استاد لایق» واقع در مجموعه تئاتر شهر شیراز در دروازه کازرون شیراز به روی صحنه رفته است و تا ۵ مردادماه ادامه خواهد یافت.

ابوالفضل فرهادی که خود نویسندگی این اثر نمایشی را بر عهده دارد، از دانش‌آموختگان هنرهای نمایشی است و پیش از این با همراهی دیگر اعضای تئاتر سعدی، با نمایش «گذشتن از گذشته‌ای که نمی‌گذرد» برگزیده جشنواره فجر استان فارس شد.

در کارنامه او آثاری دیگر همچون کسوف، درس، کله‌پوک‌ها و راز کلبه شکلاتی نیز دیده می‌شود.

در این تئاتر سعید کامکار به عنوان دستیار کارگردان، مریم شاهداعی مدیر اجرایی، علی جزینی مدیر صحنه، فاطمه غیثی منشی صحنه، محسن گل‌آرایش طراح پوستر، نرگس شیرازی نژاد طراح لباس، فرزانه رادفر طراح گریم، فائزه غیثی عکاس، عیسی زارع ساخت موسیقی، محمد رهسپار ساخت تیزر، میثم قاجاری مدیر تصویربرداری، سعید نظری طراحی و اجرای نور، صیاد مرئی و میثم نظری ساخت و اجرای دکور، سارا شیرازی‌نژاد همکاری می‌کنند.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

انتهای پیام

نظر شما