شناسهٔ خبر: 34926478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه کانون ملی دانشجویان جمنا درباره وضعیت نگران کننده مسلمانان کشمیر

کانون ملی دانشجویان جمنا در مورد وضعیت نگران کننده مسلمانان کشمیر بیانیه‌‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کانون ملی دانشجویان جمنا در مورد وضعیت نگران کننده مسلمانان کشمیر بیانیه‌‌ای صادر کرد و در آن تاکید شد:منطقه جامو و کشمیر جزیی از پیکره جهان اسلام بوده بر همه مسلمانان واجب است تا که به دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم این منطقه برخیزند و جلوی وخیم تر شدن اوضاع و شرایط و اتلاف بیشتر جان،مال و ناموس خواهران و برادران دینی خود را بگیرند.

در این بیانیه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«اَللّهُمَّ إِنّى أَعوذُبِکَ مِنْ أَنْ نَعْضِدَ ظالِما أَوْ نَخْذُلُ مَلْهوفا»

خدایا به تو پناه مى ‏برم از این که ظالمى را یارى کنیم و یا مظلوم و دلسوخته ‏اى را بى ‏یاور گذاریم

فرازی از دعاى 8 صحیفه سجادیه

متاسفانه این روزها در خبرها می شنویم که دولت هند در اقدامی غیر قانونی در پی سلب خودمختاری از منطقه جامو و کشمیر بوده و درگیری‌های خونینی بین مردم مسلمان و برخی نیرو‌های امنیتی  و نظامی هندی در حال وقوع است.این جنایات در سایه سنگین سکوت و بی تفاوتی کشورهای غربی و سازمان های مدعی دروغین حقوق بشری رخ می دهد. منطقه جامو و کشمیر جزیی از پیکره جهان اسلام بوده بر همه مسلمانان واجب است تا که به دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم این منطقه برخیزند و جلوی وخیم تر شدن اوضاع و شرایط و اتلاف بیشتر جان،مال و ناموس خواهران و برادران دینی خود را بگیرند.

ما مصرانه از مقامات دو کشور هند و پاکستان می خواهیم ضمن اعمال سیاست خویشتنداری،هر چه سریعتر زندگی مردم کشمیر را به حالت اولیه و طبیعی خود بازگردانده و از از هرگونه تنش آفرینی مخرب که منجر به قربانی شدن مردم بی دفاع این منطقه می گردد،بپرهیزند.

ما دانشجویان انقلابی وضعیت نگران کننده مسلمانان کشمیر را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه  ملت ها و دولت های مسلمان می خواهیم که در برابر این جنایات غیر انسانی و تلخ ساکت ننشینند.همچنین از وزارت امور خارجه کشورمان ورود جدی و موثر به این ماجرا را مطالبه می کنیم تا با گفت و گو ها و  رایزنی های بین المللی اقدامات لازم و مقتضی را در این خصوص انجام دهد.

انتهای پیام/


 

 

نظر شما