شناسهٔ خبر: 34926383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دو مدیرعامل سابق سایپا به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند

حسین مرادی / donya-e-eqtesad

صاحب‌خبر -

پس از بازداشت تعدادی از مدیران خودرویی از جمله مدیرعامل ایران خودرو و مدیران ارشد این شرکت خودروسازی، حالا دو مدیرعامل سابق سایپا به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند.

علاوه بر بازداشت مدیران خودرویی مانند مدیران پیشین سایپا، مدیرعامل ایران خودرو نیز برکنار و ساعاتی بعد توسط مراجع قضایی بازداشت شد. علی ربیعی، سخنگوی دولت در دوشنبه هفته قبل اعلام کرد هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو به دلیل افزایش قیمت محصولات بدون هماهنگی با مسئولان مربوطه، از سمت خود برکنار شده است. مدیرعامل ایران خودرو چند ساعت پس از برکناری بازداشت شد تا موج بازداشت مدیران خودرویی همچنان ادامه پیدا کند. علاوه بر بازداشت مدیرعامل ایران خودرو، دو مدیر ارشد این شرکت خودروسازی نیز بازداشت شدند.

بازداشت دو مدیرعامل سابق سایپا

پروژه بازداشت مدیران خودروی از مدت‌ها قبل در حال بررسی بوده که قوه قضائیه نیز در نخستین گام آن مدیران پیشین سایپا را مورد پیگرد قانونی قرار داده است. در این خصوص پرونده‌ای با 25 متهم تشکیل شده است که 6 نفر از آنها تاکنون بازداشت شدند. همچنین در همین رابطه دو مدیرعامل سابق سایپا به دلیل اخلال در بازار خودرو بازداشت شدند و تاکنون جزئیات بیشتری از آنها منتشر نشده است.

بازداشت دو نماینده مجلس

اخیرا خبر بازداشت دو نماینده مجلس اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. در همین رابطه مقام‌های قضایی بازداشت این دو نماینده مجلس را تایید کرده و غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد احمدی و عزیزی در خصوص پرونده سایپا بازداشت شدند. طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه این دو نماینده مجلس با فروش محصولات سایپا مرتبط بودند که پرونده‌های آنها از مدت‌ها قبل در دادگستری و دادسرای تهران ایجاد شده است. غلامحسین اسماعیلی تاکید کرد در فرایند تحقیقات بارها این دو نماینده برای تحقیقات به دادسرا احضار شدند. البته برای این دو نماینده وثیقه 10 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که به دلیل تامین نشدن وثیقه همچنان در بازداشت قرار دارند.

نظر شما