شناسهٔ خبر: 34926290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خشکیدگی جنگلهای زاگرس مهمترین تهدید محیط زیست منطقه به شمار می رود

رییس همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدارگفت: اگر آسیب‌هایی که جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، مدیریت و کنترل نشود با بحران جدی روبرو می‌شویم که علاوه بر اقتصاد و توسعه منطقه تاثیرات نامطلوبی بر کل کشورخواهد گذاشت

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر عطا الله ابراهیمی  درنشست خبری با اصحاب رسانه ضمن خیرمقدم و تبریک هفته دولت گفت: همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس تلاشی برای حفظ زاگرس، با یک رویکرد علمی و فرهنگی است که تلاش دارد تا علاوه بر شناسایی تهدیدهای این حوزه، زمینه را برای حراست و حفظ بیش از پیش زاگرس فراهم کند.

رییس دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس در ادامه  گفت: 6 میلیون هکتار از ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های واقع شده در ایران در محدوده زیست‌بوم جنگل‌های زاگرس قرار دارد که حیات فلات مرکزی و جلگه خوزستان به آن وابستگی شدیدی دارد.

دکتر عطا الله ابراهیمی خشکیدگی جنگل‌های زاگرس را از مهمترین  تهدیدهای این ناحیه خواند و گفت: اگر آسیب‌هایی که جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، مدیریت و کنترل نشود با بحران جدی روبرو می‌شویم که علاوه بر اقتصاد و توسعه منطقه تاثیرات نامطلوبی بر کل کشورخواهد گذاشت.

رییس دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس  فراهم کردن بستر تعامل مردم با مسئولان در حفاظت از زاگرس را از رویکردهای اصلی این همایش عنوان کرد و گفت : مردم به عنوان عنصر اصلی و تعیین‌کننده توسعه پایدار در حفاظت از جنگل‌های زاگرس، می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

دکتر بیت‌الله محمودی نیز در این نشست گفت: محققان و پژوهشگران کشور در محورهای آبخیزداری، جنگل‌داری، مرتع‌داری، محیط زیست و شیلات و توسعه پایدار زاگرس ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند که از این تعداد، ۱۹۵ مقاله پذیرفته شده است  که ۲۴ مقاله به صورت شفاهی و 171 مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شود.

دکتر بیت‌الله محمودی برگزاری پنل‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، اجرای کارگاه‌های تخصصی، برگزاری مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی، اجرای برنامه زیست‌فرهنگی زاگرس‌نشینان، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه منابع طبیعی و بازدیدهای علمی را از دیگر برنامه‌های این همایش برشمرد.

 گفتنی است، دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس  در 7محور اصلی: آبخیزداری و توسعه پایدار در زاگرس، جنگلداری و توسعه پایدار در زاگرس، مرتع داری و توسعه پایدار در زاگرس، محیط زیست و توسعه پایدار در زاگرس، شیلات و توسعه پایدار در زاگرس، علوم زمین و توسعه پایدار در زاگرس و صنایع چوب و توسعه پایدار در زاگرس و محور ویژه مخاطرات طبیعی با تاکید بر سیلاب در روزهای ۶ و ۷ شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

46

نظر شما