شناسهٔ خبر: 34925532 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیروهای دموکراتیک سوریه خواستار مذاکره با دمشق شدند

فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه مذاکره با دمشق در سایه تهدیدهای ترکیه برای سوریه را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) با توجه به تحولاتی که در شمال شرقی سوریه رخ داده  از دولت سوریه خواست تا با آنها مذاکره کند.

وبگاه خبری عنب بلدی گزارش داد: در جلسه سالانه رهبران تشکل‌های نظامی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر الحسکه  که امروز شنبه 24 اوت  برگزار شد، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که دولت سوریه باید با توجه به تهدیدهای ترکیه در شمال سوریه  با کُردهای سوریه مذاکره کند و از یک راه حل سیاسی حمایت کند.

به گزارش وبگاه خبری «هاوار» ، عبدی از دولت سوریه خواست تا دولت خودمختار (کُردی)  و  آنچه را حقوق کُردها در چارچوب سوریه خواند به رسمیت بشناسد.

عبدی گفت که حملات ترکیه به سوریه تلاش‌های نیروهای ائتلاف کُرد و نیروهای ائتلاف بین المللی برای شکست داعش را مختل می‌کند.

این در حالی است که فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در اواسط این ماه، دولت سوریه را به سوءاستفاده از تهدیدهای ترکیه برای مذاکره  بر سر ورود به مناطق خودمختار شمال شرقی سوریه  متهم کرد.

نیروهای کُرد پیش از این با دولت سوریه برای ورود نیروهای دولتی سوریه به شهر منبج به منظور ممانعت از ورود نظامیان ترکیه به آنجا مذاکره کرده بودند. هنگامی که رجب طیب اردوغان از تصمیم خود برای آغاز عملیات نظامی  علیه یگان‌های مدافع خلق کُرد در سوریه خبر داده بود؛ اما شورای دموکراتیک سوریه در ژانویه گفت که مذاکرات با دولت سوریه نتیجه‌ای حاصل نکرد.

اظهارات امروز عبدی با اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه در تخریب استحکامات نظامی خود در منطقه‌ای همزمان شده که قرار است طبق توافق ترکیه و آمریکا به منطقه امن مبدل شود.

 ترکیه تهدید کرده بود که عملیاتی را در شرق فرات علیه یگان‌های مدافع خلق که مناطق شمال شرقی سوریه را تحت کنتزل دارد، آغاز می‌کند و آنکارا آنها را در فهرست‌های تروریستی خود قرار داده است.

این یگان‌ها مورد حمایت آمریکا قرار دارند و ترکیه بارها از امریکا خواسته حمایت خود را از این شبه نظامیان کُرد متوقف کند.

انتهای پیام/م

نظر شما