شناسهٔ خبر: 34925079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری؛

مهمترین هدف تاسیس مدرسه کسب و کار، پرورش مدیران بین‌المللی است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران گفت: برای ورود به اقتصاد جهان نیازمند پرورش مدیران بین المللی هستیم که تاسیس این مدرسه و برگزاری دوره‌های مختلف به تربیت این مدیران خواهد پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مراسم امضا تفاهم نامه تاسیس مدرسه مشترک کسب و کار با دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال‌هاست که به فکر رفع نقص اتاق بازرگانی بوده‌ایم، با بررسی‌های انجام شده در چهل سال گذشته در مدیریت جهانی کم و کاستی‌هایی داشته‌ایم.

خوانساری افزود: شاید در صنعت و تجارت توسعه چشمگیری داشته باشیم، اما در مدیریت و امور مدیریتی خیلی پیشرفت نکرده‌ام و به همین جهت تصمیم گرفتیم مدرسه مشترک کسب و کار را راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تهران ادامه داد: اقتصاد ایران، اقتصاد کوچکی نیست شاید آن طور که باید در طول این مدت رشد اقتصادی نداشتیم، اما با پایان این تحریم‌ها به اقتصاد جهانی خواهیم پیوست که برای تحقق این هدف نیازمند پرورش مدیران هستیم و فکر می‌کنیم با تشکیل این مدرسه به خواسته خود دست یابیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی دارند، تصریح کرد: با تاسیس این مدرسه توانستیم هم استقلال را حفظ کنیم و هم در بحث آموزشی ورود پیدا کنیم، همچنین امیدواریم این مرکز نیاز‌های موجود در جامعه را رفع کند.

خوانساری با بیان اینکه قصد داریم مرکز نوآوری را نیز تاسیس کنیم، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در کمیسیون فناوری و بعد از تهیه پلتفرم دانشگاه به جمع بندی آن خواهیم رسید. برای ساخت این مدرسه ساختمان جدیدی نیاز نیست و از ظرفیت خود دانشگاه استفاده خواهیم کرد تا هر چه زودتر بتوانیم کار را به مرحله اجرا برسانیم.

خوانساری در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه ابداع جدیدی است و امیدواریم شروعی باشد برای تربیت مدیرانی که در سطح بین الملل بتوانند حضور چشمگیری داشته و فعالیت کنند.

همچنین در ادامه این مراسم محمد اتابک، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مورد تاسیس این مدرسه گفت: یکی از دلایل مهم تاسیس مدرسه کسب و کار اهمیت بحث کارآفرینی است. ایجاد این مدرسه باعث می‌شود تا کارآفرینی ایجاد شود و توسعه در کشور رخ دهد.
 

نظر شما