شناسهٔ خبر: 34924476 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترک گناه بزرگترین عامل عاقبت بخیری است

حجت الاسلام حسینی دیباجی گفت : بزرگترین عامل عاقبت بخیری آن است كه انسان ضعف های خود را جبران كند و جلوی گناهان را در زندگی خویش بگیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع پاسداران ستاد سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان با بیان اینکه بزرگترین عامل عاقبت بخیری آن است كه انسان ضعف های خود را جبران كند و جلو گناهان را در زندگی خویش بگیرد گفت : اصلی ترین عامل بدبختی و عاقبت به شرّی انسان گناهان است و به عبارت دیگر دوری از گناهان اصلی‌ترین عامل عاقبت بخیری است.

او افزود : یكی از مهم‌ترین لحظات زندگی انسان لحظه پایانی عمر است؛ انسان باید تلاش كند كه در آن لحظه در حالی باشد كه دارای ایمان كامل و توبه مقبوله باشد و اگر ذرّه ای كوتاهی و بی مبالاتی كند امكان دارد در همان لحظه شیطان ایمان را از انسان بگیرد و خدای ناكرده دلبسته به غیر خدا باشد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی با بیان اینکه تمام كارها باید رنگ خدایی داشته باشد و جهت جلب رضایت خداوند و با توكل و استعانت جستن از او انجام گیرد تصریح کرد : صبر و استقامت ورزیدن در برابر سختی ها و مشكلات لازمه عاقبت بخیری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه انسان باید به این باور برسد که خداوند همه جا ناظر او است تصریح کرد : بین خدا و بندگانش هیچ پرده و حجابی وجود ندارد و خداوند از رگ گردن به انسان ها نزدیک تر است.

حسینی دیباجی با بیان اینکه انسان باید از لحظات و فرصت های عمرش بهترین استفاده را داشته باشد گفت : دعا، نماز، روزه، نیکی و ... از بهترین اعمالی است که انسان می تواند در تمام لحظات عمر خود انجام دهد.

تمام انسان ها مورد آزمایش الهی قرار می گیرند

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حتی پیامبران و امامان نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند گفت : هم اکنون انسان ها نیز مورد آزمایش الهی قرار می گیرند تا عیار و ارزش آنها نزد خداوند مشخص شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه انسان باید مراقب باشد تا شیطان در زندگی اش نفوذ نکند تصریح کرد : انسان نباید به شیطان اعتماد کند زیرا شیطان دروغگو و فریبکار است و آبروی انسان را می برد و انسان بی آبرو هیچ اعتباری ندارد.

انتهای پیام / ر

برچسب‌ها:

نظر شما