شناسهٔ خبر: 34924464 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

چهارمین وقف «داورزن» به زائران اربعین رسید

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن گفت: چهارمین وقف شهرستان داورزن در سال جاری برای برگزاری مراسم اربعین و اعیاد میلاد ائمه اطهار(ع) در این شهرستان ثبت شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان داورزن در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفت: واقف خیراندیش رحمت‌الله بروغنی، یک ساعت و نیم  آب کشاورزی از روستای بروغن این شهرستان را وقف ائمه اطهار(ع) کرد.
وی افزود: واقف یاد شده یک سوم درآمد حاصله از این موقوفه را برای اعیاد ائمه معصومین و دوسوم آن را برای اطعام در اربعین حسینی(ع) وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان داورزن با بیان اینکه ارزش ریالی این موقوفه 30 میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: رحمت‌الله بروغنی با انگیزه زنده ماندن یاد و خاطره پدر و اجدادش و باقیات صالحات برای خانواده، آن را وقف کرده است.
حجت‌الاسلام خانی با بیان اینکه این چهارمین وقف شهرستان در سال جاری است، افزود: شش فنجان آب و زمین زراعی با ارزش 30 میلیون تومان و دو دانگ از کارخانه شن‌شویی به ارزش سه میلیارد تومان و تعداد 10 اصله درخت پسته به انضمام 250 متر مربع زمین در روستای چشام به ارزش 10 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون در داورزن وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف داورزن گفت: شهرستان داورزن دارای 785 موقوفه با 2042 رقبه است و در کیلومتر 298 کیلومتری مشهد مقدس و حدود ۷۰ کیلومتری غرب سبزوار قرار گرفته است.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام

نظر شما