شناسهٔ خبر: 34924260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وضعیت حجاج ایرانی در عربستان رضایت‌بخش است

71431

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 581 هزار و 95 موردخدمات پزشکی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در عربستان سعودی خبر داد .

صاحب‌خبر -

محمودرضا فقیهی در گفت وگو با ایسنا  دراین باره گفت: تاکنون 1705 زائردر بخش های  اورژانس، داخلی مردان، داخلی زنان و ccu بستری شدند و از خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در کشور عربستان بهرمند شدند .

معاون حج وعمره  مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: پزشکان متخصص بصورت ۲۴ ساعته دردرمانگاه ها و بیمارستان ها در  بخش های داخلی، طب  اورژانس، زنان ، ارتوپد ، عفونی ، دندانپزشکی ، قلب ، روانپزشک و چشم  35 هزارو 451 زائر را ویزیت کردند . همچنین براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی ، درمانی و امدادی تا صبح امروز  286 هزار و 570 زائر در مطب های مجموعه هاتوسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند .

وی افزود : بیش از 33هزار و 419 نفر از زائران نیز برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه ، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده اند.

به گفته  فقیهی،  157هزار و 370 مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب ، قند خون و فشارخون ، تزریقات ، پانسمان، سرم تراپی ، گچ گیری ، بخیه و همین طور بیش از 8هزارو 154 ماموریت واحد امداد وانتقال بیمارستان برای انتقال بیماران ودرخواست آمبولانس داشته ایم .

معاون حج وعمره  مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت داروخانه در مدینه و مکه و گفت :  بیش از 25 هزار و 614 نسخه در بیمارستان و 32 هزار و 798 نسخه در درمانگاهها پذیرش شده است .
مدیر عملیات حج تمتع 98 با اشاره به زائران بستری در بیمارستان سعودی نیز گفت :  درحال حاضر 13 زائر دربیمارستان سعودی بستری هستند و روند درمانی حجاج ایرانی توسط پزشکان رابط عرب زبان درحال پیگیری است و با بهبودی حال زائران به کاروان ها اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: وضعیت همه حجاج ایرانی  رضایت بخش است و انشاالله با سلامتی کامل به ایران باز خواهند گشت.

انتهای پیام

نظر شما