شناسهٔ خبر: 34921604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

۷ پروژه میراث فرهنگی استان سمنان افتتاح می‌شود/ کلنگ‌زنی یک طرح

سمنان - مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه این اداره کل در هفته دولت هفت پروژه برای افتتاح دارد، گفت: در این ایام یک مجتمع گردشگری نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمال ظهر شنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، ضمن بیان اینکه هشت پروژه در حوزه میراث فرهنگی استان سمنان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، تأکید کرد: شش بوم گردی در زمره این طرح‌ها است.

وی افزود: سه اقامتگاه بوم‌گردی در مهدی‌شهر و سه اقامتگاه دیگر در میامی، گرمسار و دامغان مجموعاً شش پروژه بوم‌گردی قابل‌افتتاح در هفته دولت را در سطح استان سمنان شامل می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین گفت: ایجاد و احیای خانه‌های بوم‌گردی موجب بازگرداندن حیات دوباره به روستاها، اشتغال پایدار در آن منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خواهد شد همچنین در آینده این طرح‌ها می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار و حتی مهاجرت معکوس به روستاها شود.

جمال از افتتاح یک مجتمع گردشگری سنتی در گرمسار با امکانات رفاهی و خدماتی ویژه با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر طی ایام هفته دولت خبر داد و گفت: یک مجتمع گردشگری نیز با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال و اشتغال ۴۰ نفر در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

نظر شما