شناسهٔ خبر: 34921496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی استان اصفهان:

کشاورزان غرب اصفهان خیری از عواید کشاورزی نمی برند

اصفهان- ایرنا- نماینده شهرستان فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: کشاورزان غرب استان هیچ خیری از عواید کشاورزی خود نمی برند و خریداری نشدن تضمینی محصولات, نارضایتی آنان را در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

عباس محمد صالحی روز شنبه در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان  در استانداری افزود: کشاورزان زحمت زیادی برای تولید محصولات خود می کشند اما سود آن را واسطه ها و دلالان می برند و  هیچ برنامه و سیاستی برای حمایت از کشاورزان  وجود ندارد.

نماینده شهرستان فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: محصولات کشاورزی غرب اصفهان هم باید همانند محصولات دیگر استان‌ها استراتژیک شناخته شود تا خرید تضمینی این محصولات هم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن پیاز در استان کشت شده و هر کیلوگرم  این محصول هزار تومان هزینه برای کشاورز بدنبال داشته است اما این محصول را باید کیلویی ۷۰۰ تومان بفروش برسانند.

محمدصالحی گفت: بروکراسی اداری یکی دیگر از مشکلات کشاورزان استان اصفهان است و کشاورزان برای گرفتن مجوز ساخت خانه کارگر باید به اداره‌های مختلف مراجعه کنند.

وی افزود: باید اجازه اعطای مجوزها به شهرستان‌ها تفویض شود تا کشاورزان از مراجعه مکرر به ادارات استان رهایی یابند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: از مجموع ۴۰۰ هزار دستگاه تراکتور فرسوده کشور بیش از  ۲۰ هزار دستگاه در این استان وجود دارد که هزینه های زیادی را برای کشاورزی در برداشته است. 

وی گفت : هر حلقه لاستیک تراکتور ۳۰ میلیون ریال برای کشاورزان هزینه دارد اما کشاورزان تنها افرادی هستند که لاستیک یارانه ای و حواله ای ندارند.

نماینده شهرستان فریدن در شورای اسلامی استان اظهار داشت: سالانه ۲۳ هزار دستگاه تراکتور توسط کارخانه تراکتورسازی ایران تولید می شود اما تعداد قابل توجهی از آنها صادر می شود و تنها ۱۰ تراکتور به جهاد کشاورزی استان اصفهان اختصاص پیدا می کند.

در ادامه این جلسه نماینده شهرستان چادگان در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: دولت باید امکانات لازم را همانند شهرستان های مرکز استان در اختیار شهرستان های دورتر هم قرار دهد در غیر اینصورت اجازه جدایی و پیوستن به استان دیگر را به ما بدهد.

فریبرز شجاعی با بیان اینکه این درخواست را به صراحت هم از استاندار اصفهان هم خواستار شدم افزود: استاندار اصفهان در جلسه گذشته این شورا قول سفر به شهرستان چادگان را تا یک ماه آینده داد اما گویا هنوز یک ماه به پایان نرسیده است .

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان چادگان نیروی انسانی و اعتبار ندارد و کاری هم انجام نمی دهد.

شجاعی تصریح کرد: چرای دام مازاد ، مراتع و منابع طبیعی شهرستان چادگان را نابود کرده اما هیچ کسی هم به این موضوع توجهی نمی کند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ تا ۸۰ روستا در شهرستان چادگان وجود دارد و از مجموع ۶۰۰ هزار هکتار زمین و عرصه منابع طبیعی  فقط ۲ دستگاه خودرو برای نگهبانی و حراست از این عرصه ها وجود دارد.

در این جلسه معاون منابع طبیعی و آبخیزداری و معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز برای پاسخ به سووالات اعضای شورای اسلامی استان حضور داشتند. 
بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان اصفهان عضو شوراهای شهر هستند.

 / ۶۰۲۲ / ۷۱۵۰

نظر شما