شناسهٔ خبر: 34921340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۶۰ طرح صدا و سیمای مرکز فارس آماده افتتاح

۱۶۰ طرح صدا و سیمای مرکز فارس آماده افتتاح و بهره برداری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۶۰ طرح این مرکز در آینده نزدیک خبرداد و گفت : عمده این طرح‌ها شامل ایستگاه‌های دیجیتال تلویزیونی و طرح‌های تولیدی، رفاهی و تاسیسات است که باهدف ایجاد عدالت رسانه‌ای در نقاط مختلف استان فارس به بهره برداری خواهد رسید.
سهرابی، امروز اشاره‌ای هم به ساخت سریال‌های حضرت شاهچراغ (ع) و خورشید‌های سه گانه داشت و افزود: برای ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، جلسات متعددی با تولیت آستان مقدس شاهچراغ، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برگزار شده و درحال مذاکره برای شروع این طرح هستیم.
وی گفت: پژوهش سریال خورشید‌های سه گانه هم با همکاری ۴۰ پژوهشگر به پایان رسیده  و مهر امسال از این پژوهش در قالب ۴ کتاب رونمایی خواهد شد.
مدیر کل صدا و سیمای فارس افزود: نهایت تلاش خود را برای به کارگیری هنرمندان و عوامل بومی در ساخت این سریال‌ به کار می‌گیریم و در صورتی هم که سرمایه گذار سریال خورشید‌های سه گانه نتوانست هزینه‌های مالی این طرح را تامین کند قطعا با سرمایه گذار جدیدی وارد مذاکره خواهیم شد.
سهرابی، از اتمام کار ساخت انیمیشن سفر‌های سعدی خبرداد و ادامه داد: این برنامه هم در ۱۳ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای تهیه شده است و یکی از کار‌های ارسالی این مرکز به سومین جشنواره پویانمایی مراکز استان‌ها خواهد بود.
وی با اشاره به موفقیت‌های صدا و سیمای مرکز فارس در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها که مرداد امسال به میزبانی بجنورد برگزار شد، موثر بودن این افتخارات را در گرو جذب مخاطب بیشتر و کسب رضایت مندی آن‌ها دانست و از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها خواست با نقد‌های سازنده خود این مرکز را در پشبرد اهداف خود یاری کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس یکی از اهداف این مرکز را کمک به توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود: با تشکیل جامعه رسانه‌ای و همکاری و همدلی اصحاب رسانه این مهم به خوبی محقق خواهد شد.

نظر شما