شناسهٔ خبر: 34921040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جوانان ایده پرداز حوزه فناوری اطلاعات در قالب طرح نوآفرین

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست تبیین طرح نوآفرین گفت: فناوری اطلاعات دریچه ای نو جهت ایجاد کسب و کار و اشتغال جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، سرپرست این اداره کل، در نشست کارگروه تدوین سند اشتغال استان که با حضور عیسی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، طرح نوآفرین را تبیین و تشریح کرد.

 

بهی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از زیرساخت های ارتباطی استان عنوان کرد: ایجاد بستر لازم برای دسترسی آحاد مردم جامعه در سطح شهر و روستا به شبکه ملی اطلاعات به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و هم اکنون حدود ۶۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و تا پایان سال جاری این عدد به ۱۲۰۰ روستای استان افزایش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: دسترسی پرسرعت به اطلاعات با هدف ارائه خدمات الکترونیکی از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، حمل و نقل و بانکداری ،گردشگری و غیره در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر با توسعه شبکه ملی اطلاعات، گرایش مردم و دستگاه های خدمات دهنده دولتی و خصوصی به ارائه این خدمات در این بستر و ایجاد کسب و کارهای نو از طرفی و استفاده از خدمات ارائه شده در این بستر برای تسهیل امور زندگی از طرف دیگر روزبه روز در حال افزایش است.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در ادامه افزود: ظرفیت بالای شبکه ملی اطلاعات و تنوع خدمات قابل ارائه بر این بستر به عنوان ابزاری برای ایجاد کسب و کارهای نو تلقی می شود و همانطور که همه شاهد هستیم روزبه روز توسط جوانان متخصص ایده های جدید خلق و پیاده سازی می شوند.

 

وی ضمن تشریح طرح نوآفرین  گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درجهت حمایت از جوانان ایده پرداز برای پیاده سازی ایده های خود بر بستر فناوری اطلاعات و همچنین حمایت از شرکت های فناوری اطلاعات که دارای ایده برای ایجاد کسب و کار هستند، طرح نوآفرین را در هیئت دولت مصوب کرد. وی‌ ادامه داد:بر اساس این طرح قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار برای شرکت ها تسهیل شده است. بهی پیش بینی کرد از محل اجرای این طرح در خراسان جنوبی، حدود ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم در حوزه کسب وکارهای نوپای فاوا وارد عرصه اشتغال آفرینی می شوند.

 

پور عیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز بر لزوم برنامه‌ریزی همه دستگاههای اجرایی جهت حمایت از راه اندازی کسب ‌وکارهای نوپای تخصصی مرتبط با حوزه آنها مبتنی بر فناوری اطلاعات تاکید کرد و در خصوص حمایت از طرحهای اشتغال آفرینی حوزه فاوا اعلام آمادگی نمود. شایان ذکر است در ادامه به سوالات بخش خصوصی در باره طرح نوآفرین پاسخ داده شد.

 

براساس این خبر در این نشست، مدیر سه شرکت فناوری اطلاعات استان که نمونه های موفقی از ایجاد اشتغال بر پایه فناوری اطلاعات هستند، گزارشی از ظرفیت های این شرکت ها ارائه دادند.

نظر شما