شناسهٔ خبر: 34920908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران:

سرمایه گذاری خارجی مصوب کشور ۵۵ درصد افزایش یافت

بیرجند-مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب کشور در چهار ماه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جمالی صبح شنبه در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری خارجی خراسان‌جنوبی که در محل اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سرمایه‌گذاری خارجی از منظر علمی، حوزه جوانی است و تنها چند دهه از مباحث مرتبط با آن می‌گذرد.

وی بیان کرد: دلیل توجه به بحث سرمایه‌گذاری خارجی در دهه‌های اخیر نقش آن در توسعه اقتصادی کشورها است و در حقیقت در میدان عمل کشورها بدون بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی نتوانسته‌اند به توسعه برسند.

انتقال فناوری و دانش یک مزیت در رونق سرمایه‌گذاری خارجی است

جمالی بیان کرد: انتقال فناوری و دانش، کمک به توسعه صادرات کشورها و ارتقاء سطح تولیدات داخلی از دیگر وجوه و مزایای رونق سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است.

وی با بیان اینکه یک بُعد سرمایه‌گذاری خارجی ارزآوری و ایجاد اشتغال است، گفت: وقتی سرمایه خارجی در موضوعی وارد کشور می‌شود در عرصه داخلی در همان زمینه شاهد رقابت می‌شویم که این موضوع به افزایش کیفیت کالا منجر می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران با اشاره به اینکه در مورد محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی تنها بر تولید تکیه کرده و از توزیع مناسب غفلت کرده‌ایم، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند حلقه مفقوده تولیدات استان را تکمیل کند.

جمالی بیان کرد: در زمینه پیش شرط های جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید به بستر سازی‌های حقوقی و تسهیل گری، وجود امنیت، ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی، برند سازی و تبلیغات اشاره کرد که در خراسان‌جنوبی در زمینه برندسازی و تبلیغات کم کاری شده است.

برندسازی برای خراسان‌جنوبی جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی خراسان‌جنوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، ادامه داد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید با برند سازی تصویر مطلوبی از استان در اذهان بسازیم.

جمالی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای خراسان‌جنوبی باید برند سازی کنیم، افزود: باید نیازهای گردشگر خارجی را شناسایی و برای این نیازها برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.

وی گفت: حجم سرمایه‌گذاری مصوب شده در کشور در چهار ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی ایران یادآور شد: برقراری تفاهم نامه‌هایی میان خراسان‌جنوبی و برخی از استان‌های چین می‌تواند در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در استان مؤثر باشد.

نظر شما