شناسهٔ خبر: 34919573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش به اقدام رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین؛

کشاورزان حامی ترامپ به منتقدان سرسخت وی تبدیل شده اند

تهران – ایرنا – " اتحادیه ملی کشاورزان" آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا اوضاع را به جای بهتر کردن، بدتر می کند و پل ها در جنگ تجاری با چین را به آتش می کشد.

صاحب‌خبر -

تارنمای خبری"هافینگتون پست"روز شنبه با انتشار این بیانیه نوشت:این اتحادیه کشاورزی که رای دهندگان آن نقش به سزایی در ورود ترامپ به کاخ سفید داشتند، روز جمعه(روز گذشته) در بیانیه ای آتشین، شخص رئیس جمهوری را به سوزاندن پل ها بین آمریکا و شرکای تجاری آن متهم ساخته و جنگ تجاری با چین را موجب وخیم تر شدن وضع دانستند.

بنابراین گزارش، "راجر جانسون"(Roger Johnson) رئیس "اتحادیه ملی کشاورزان" که نماینده ۲۰۰هزار خانوار از جامعه کشاورزان، دامداران و ماهیگیران آمریکایی است در این بیانیه نوشت: به جای آنکه (شخص رئیس جمهوری) به دنبال حل مشکلات موجود ما در بخش کشاورزی باشد، مشکلات جدیدی خلق می کند.

رئیس  اتحادیه ملی کشاورزان آمریکا در این بیانیه افزود:ترامپ با آتش زدن پل ها با بزرگترین شرکای تجاری آمریکا، اوضاع را به جای بهتر کردن وخیم تر می سازد.

بنابر این گزارش،  جانسون افزود که هیچ جای تعجبی ندارد که چین بر تولیدات آمریکا تعرفه ها را افزایش می دهد، چرا که هر زمان ترامپ تعرفه ها را بالا می برد چین نیز عمل متقابل انجام می دهد.

هافینگتون پست نوشت: جانسون به این مسئله اشاره کرد که درآمد کشاورزان آمریکایی از سال ۲۰۱۳ میلادی بدین سو ۵۰ درصد کاهش یافته است و صادرات دانه "سویا" به چین  در ۳ سال گذشته نزدیک به ۸۰ درصد افت کرده  است.

این گزارش می افزاید: بخش کشاورزی آمریکا بیشترین آسیب را از جنگ تجاری دولت ترامپ با چین دیده است.

اتاق بازرگانی آمریکا روزجمعه (روزگذشته) با صدور بیانیه ای ضمن آنکه خواستار توافقی سازنده با طرف چینی برای کنار گذاردن اختلافات شد، افزود: زمان بسیار اهمیت دارد، ما نمی خواهیم شاهد بدتر شدن روابط آمریکا با چین باشیم.

اتاق بازرگانی آمریکا که نماینده سه میلیون شغل و حرفه در آمریکاست در این بیانیه ضمن آنکه خواستار پایان دادن به اقدام ناعادلانه شده است افزود: در ۴۰ سال گذشته روابط بین دو کشور (چین و آمریکا) بسیار پربار،  سازنده و دارای عواید دوجانبه بوده است.

اتحادیه ملی کشاورزان آمریکا درحالی خواستار بهبود روابط تجاری واشنگتن - پکن شده که دونالد ترامپ  بامداد شنبه (امروز) طی اقدامی تلافی جویانه تعرفه کالاهای چینی را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد.

رئیس جمهوری آمریکا درپیام توییتری نوشت: در پاسخ به اقدامات تلافی جویانه چین، آمریکا از اول اکتبر (هشتم مهرماه) تعرفه ۲۵ درصدی بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

ترامپ در توییتر نوشت:از اول اکتبر بر ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین مالیات ۳۰ درصد لحاظ می شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت:تعرفه کالاها و خدمات چینی با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار که از تاریخ ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) به مرحله اجرا گذاشته می شوند، هم اکنون از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش می یابد.

پیش از این نیز ترامپ با انتقاد از سیاست تلافی جویانه چین، از شرکت های آمریکایی خواست تا جایگزین دیگری برای ادامه تجارت به جای چین پیدا کنند.

واکنش سریع و خشمناک ترامپ در حالی مطرح شد که چین روز گذشته(جمعه)  اعلام کرد بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه بسته است.

کمیسیون تعرفه های تجاری دولت چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد در پاسخ به اطلاعیه ایالات متحده آمریکا مبنی بر تحمیل عوارض اضافی بر واردات از چین، پکن تصمیم به اعمال تعرفه اضافی ۵ یا ۱۰ درصدی بر پنج هزار و ۷۸ قلم کالای وارداتی از آمریکا به ارزش حدود ۷۵ میلیارد دلار گرفته است.

روابط چین و آمریکا روز به روز در زمینه های تجاری و سیاسی تیره تر می شود آمریکا از چین به عنوان کشوری یاد می کند که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می کند و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می کند.
اروپام **۱۳۰۲**

برچسب‌ها:

نظر شما