شناسهٔ خبر: 34919430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

ارتقای اینترنت همراه در روستای چله خانه علیای شهرستان شبستر به نسل 3

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎شرقی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سایت همراه گفت: هدف وزارت ارتباطات از این افتتاحات پیاده‎‏سازی ایران هوشمند و توسعه ارتباطات در نقاط روستایی و کم‎برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجانشرقی، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل در مراسم افتتاح سایت مخابراتی روستای چله خانه علیا از توابع شهرستان شبستر که با حضور معصومه آقاپور نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با افتتاح این سایت مخابراتی، مردم منطقه از اینترنت پرسرعت همراه با تکنولوژی  TD-LTE بهرهمند میشوند.

خرامش تصریح کرد: این پروژه به منظور بهبود پوشش تلفن همراه و اینترنت با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال به بهره برداری میرسد.

وی با اشاره به هدف وزارت ارتباطات از افتتاح این پروژهها، افزود: یکی از مهمترین اولویتهای وزارت ارتباطات، دسترسی سریع و آسان مردم روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت است که در این راستا سایتهای مخابراتی سطح استان به تکنولوژی نسل 3 و 4 مجهز میشوند.

آقاپور نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات وزارت ارتباطات در راستای افزایش دسترسی مردم نقاط روستایی اینترنت پرسرعت گفت: امیدواریم با برنامهریزیهای انجام شده تمام روستاهای شهرستان شبستر از اینترنت پرسرعت بهرهمند شوند.

بر اساس این گزارش این مراسم با حضور معصومه آقاپور نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی، مهدی خرامش سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، حسن مستفید فرماندار شبستر، بخشدار، اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای چله خانه برگزار شد.

نظر شما