شناسهٔ خبر: 34918663 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش

نوعی نوشیدنی است که درآن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه و پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می‎گیرد. دم‌نوش از جمله نوشیدنی‌های سنتی ایرانیان است.

صاحب‌خبر -
دَم نوش:نوعی نوشیدنی است که درآن جزئی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه و پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می¬گیرد. دم‌نوش از جمله نوشیدنی‌های سنتی ایرانیان است.
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
 
دمنوش‌های گیاهی صد‌ها سال است که بعنوان دارو‌های طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و درد‌ها استفاده می‌شوند. علم مدرن نیز برخی از موارد استفاده دمنوش‌های گیاهی درگذشته را تاییدکرده و فواید جدیدی هم برای این دمنوش‌ها یافته است.
 
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
 
خواص انواع دمنوش‌ها:

- تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین برنده عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی
 
- رفع گرفتگی‌های عضلانی؛ نشاط‌آور؛ کاهش دهنده وزن؛ لاغری و فشارخون
 
- آرامش‌بخش و مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و درد‌های عصبی
 
- مفرح، تقویت کننده مغز و حواس و بازکننده انسداد عروق مغزی، موثر در درمان کابوس‌های سوداوی غش؛ سکسه، تحلیل سودا؛ امراض بلغمی و بیماری‌های کلیه
 
- بهبود سرماخوردگی؛ تسکین دهنده درد شکم و درمان کمردرد
 
- کمک به عملکرد کبد؛ درمان روماتیسم؛ بهبود تمرکز حوا؛ سلامتی پوست و مو؛ رفع خستگی چشم
 
- ضدناراحتی¬های عصبی، افسردگی، تشنج، میگرن¬های مزمن، بی¬خوابی، سردرد، بیماری¬های ریوی، زکام، غلظت خون، استفراغ، رماتیسم، آرتروز، نقرس، سیاتیک و...
پویش سه‌شنبه‌ها با دَم‌نوش
 
طرز تهیه دمنوش‌ها:
 
گیاه خشک شده را در یک فنجان یا قوری ریخته و روی آن آب جوشیده بریزید. اجازه دهید ۳ تا ۵ دقیقه بماند تا دَم بکشد. می‌توانید روی آنرا بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان¬های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید.
 
همچنین می-توانید گیاه به مقدار بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنا به ذائقه‌تان می‌توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.
 
هربار که شما چیزی می‌خورید، به بدن خود امکان ترمیم و ساخت بافت‌ها و هورمون‌ها را می¬دهید. اگر هر روز نوشیدنی گیاهی بنوشید، می‌توانید تغییرات قابل توجهی در حال خود، پوست خود و انرژی که در شما به وجود می‌آید، ببینید.

چرا دَم نوش؟
 
۱- رونق تولید ۲- نوشیدنی سنتی ۳- توصیه پزشکان ۴- اقتصادی‌تر ۵- تنوع در نوشیدنی

چرا سه‌شنبه‌ها؟
 
۱- بلیط نیم بهاء سینما ۲- سه‌شنبه‌ها بدون خودرو ۳- دوچرخه سواری رایگان ۴- پیاده‌روی‌های خانوادگی ۵- مکمل موارد مذکور

«سه‌شنبه‌ها؛ بجای چای، دم‌نوش بنوشیم»

نظر شما