شناسهٔ خبر: 34918292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان خبر داد:

افتتاح و کلنگ زنی ۲۳۷۲ پروژه طی هفته دولت در گلستان

گرگان- استاندار گلستان از بهره برداری و کلنگ زنی دو  هزار و ۳۷۲ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار حدود هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

هادی حق شناس صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال در هفته دولت دو هزار و ۳۷۲ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ها حدود هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان است و برای دو هزار و ۸۱۸ نفر اشتغال ایجاد می کند، افزود: از مجموع این دو هزار و ۳۷۲ پروژه هزار و ۳۶۲ پروژه با اعتبار حدود هزار و ۲۵۲ میایارد تومان عمرانی و هزار و ۱۰ پروژه و طرح با اعتبار ۶۳۴ میلیارد تومان اقتصادی است.

استاندار گلستان به جزییات بیشتر این طرح ها و پروژه ها هم اشاره و بیان کرد: از مجموع هزار و ۳۶۲ پروژه عمرانی هزار و ۱۰۱ پروژه با اعتبار ۵۴۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و ۲۶۱ پروژه با اعتبار ۷۰۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: از مجموع هزار و ۱۰ طرح اقتصادی و اشتغالزا ۹۹۴ پروژه با اعتبار ۵۸۵ میلیارد تومان افتتاح و ۱۶ پروژه با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

حق شناس به سفر سال گذشته رئیس جمهور به گلستان هم اشاره و تصریح کرد: در دی‌ماه سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان مصوب شد.

وی یادآور شد: در سفر رئیس دولت تدبیر و امید به گلستان ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مصوب شد و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و برای تکمیل این پروژه ها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در سفر سال گذشته دکتر روحانی به گلستان با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه و تفاهم نامه امضاء شده بین دستگاه های اجرایی و بانک ها و ... ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار مصوب شد که باید در سالجاری اجرایی می شد.

حق شناس خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گلستان درگیر سیل شد و تا پایان سال دو موضوع سیل و انتخابات مجلس از پروژه های جدی ماست اما توسعه گلستان از اصلی ترین برنامه هایی است که امسال دنبال می کنیم.

وی در ادامه به موضوع تخلف صورت گرفته در شرکت غله گلستان هم اشاره کرد و گفت: از ۱۰ روز قبل نیروی انتظامی به بنده گزارش داد تخلفی در یکی از سیلوهای گنبدکاووس اتفاق افتاده و بنده خواستار پیگیری جدی آن شدم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در همان رور فرماندار و دادستان گنبدکاووس در جریان این گزارشات قرار گرفتند، افزود: از هفت مرکز خرید شهرستان گنبدکاووس تنها در یک مرکز خرید تخلف اتفاق افتاده اینکه عده ای خبر مخابره کنند که امنیت مردم استان به خطر افتاده بی انصافی است.

وی توضیح داد: این سیلو که در آن تخلف اتفاق افتاده سه هزار تن ظرفیت دارد و دو هزار کامیون بار منتقل کرده است که تنها ۱۴ کامیون و حدود ۲۰۰ تن گندم مشکوک داشتند.

وی با بیان اینکه تخلف اتفاق افتاده و شک ندارم که باید با متخلفان به شدت برخورد شود، تاکید کرد: مجازات باید به اندازه تخلف باشد؛ در راستای تخلف انجام شده سه نفر مالک بار، سه کارگر، مسئول آزمایشگاه و مسئول سیلو دستگیر شده اند اما مسئول سیلو نخستین کسی بود که آزاد شد.

نظر شما