شناسهٔ خبر: 34917644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بالارفتن سن ازدواج زمینه بیماری هایی نظیر «ای.ال.اس» و اوتیسم افزایش خواهد داد

رئیس پژوهشکده فناوری رویان اصفهان گفت: ازدواج به موقع و استفاده صحیح از آنتی اکسیدان ها می تواند در ممانعت از بروز این قبیل بیماری ها موثر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمدحسین نصر اصفهانی رئیس پژوهشکده فناوری رویان اصفهان اظهار داشت: بیماری «ای. ال. اس» یک بیماری مرتبط با نورون‌های حرکتی است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی می‌شود و فرد مبتلا با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج دچار فلج عمومی خواهد شد.

او افزود: معمولا مبتلایان با نشانه‌هایی در گفتار، گرفتگی ماهیچه، پرش و ضعف ماهیچه‌ها به این بیماری دچار می‌شوند و بسته به آنکه کدام ارگان درگیر این بیماری شود، شدت و نوع بیماری «ای. ال. اس» متفاوت خواهد بود.

رئیس پژوهشکده فناوری رویان اصفهان با تاکید بر آنکه تغییرات فرهنگی که در سطح جامعه باعث افزایش سن ازدواج شده است در بروز این بیماری موثر است، تصریح کرد: در کشور‌های غربی در سن مناسب ازدواج و فرزندآوری صورت می‌گیرد این در حالی است که در جامعه ما با بالارفتن سن ازدواج زمینه بیماری‌هایی نظیر «ای. ال. اس» و اوتیسم شدت یافته است.


او بیان داشت: سن بالای ازدواج، سلول‌های اسپرم و تخمک زوجین را تحت تاثیر عوامل آلاینده قرار می‌دهد و قدرت ترمیم سلول‌ها کاهش می‌یابد و بر این اساس شانس بروز این گونه بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

نصر اصفهانی افزود: ازدواج به موقع و استفاده صحیح از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند در ممانعت از بروز این قبیل بیماری‌ها موثر باشد.


او ابراز داشت: به تازگی در پژوهشکده فناوری رویان اصفهان کمیته تحقیقاتی برای تحقیق درباره بیماری «ای. ال. اس» راه اندازی شده است تا روش‌های درمانی موثر برای این بیماری شناسایی شود؛ این در حالی است که با توجه به شرایط اقتصادی بخش‌های تحقیقاتی این مرکز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.


انتهای پیام/م

 

تشکیل کمیته تحقیقاتی برای بیماری«ای.ال.اس» در پژوهشکده رویان

نظر شما