شناسهٔ خبر: 34917534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عدم استفاده از کارتخوان توسط پزشکان جرم است

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: عدم استفاده پزشکان، داروسازان و پیراپزشکان از دستگاه کارتخوان به منزله فرار مالیاتی بوده و جرم تلقی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد سلمانی امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: اشخاص هر سال که اظهارنامه مالیاتی ارائه نکنند مشمول مالیات خواهند بود و از سال ۹۵ معافیت مالیاتی با نرخ صفر است.

وی بیان داشت: پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و پیراپزشکان مکلف شدند که از سیستم پوز و کارتخوان استفاده کنند و این تکلیف از ۱۵ شهریور اجباری شده اشخاص باید در سایت سازمان مالیاتی اطلاعات دستگاه خود را ثبت سامانه کنند، چنانچه این افراد نسبت به این کار اقدام نکنند فرار مالیاتی تلقی می‌شود و با جرایم غیرقابل بخشش مواجه و عمل‌شان حرم محسوب می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه قبلا کسانی که کل بدهی مالیات خود را پرداخت می‌کردند ۱۰۰ درصد جرائم را می‌بخشیدیم، افزود: اخیرا برای تفاوت بین افراد خوش‌حساب و بدحساب کسانی که تا ۳۰ مهر بدهی معوق خود را پرداخت کنند، ۱۰۰ درصد جرایم‌شان بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ۳۰ مهر به ازای هر ماه کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، دو درصد هزینه و غیرتولیدی‌ها، چهار درصد هزینه‌ها از جریمه‌شان اخذ می‌شود.

سلمانی در ادامه از تزریق ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل ارزش‌افزوده طی چهار ماه اول سال جاری به شهرداری رفسنجان یاد کرد و بیان کرد: 4 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا پایان مردادماه باید واریز شود.

به گزارش فارس در این نشست ابولی‌سرداری به عنوان مدیر امور مالیاتی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/س/ق

نظر شما