شناسهٔ خبر: 34917532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار کاشمر : توجه دولت نسبت به امور اجتماعی ویژه است

مشهد- ایرنا- فرماندار کاشمر گفت: دولت تدبیر و امید توجهی ویژه نسبت به مسائل اجتماعی دارد زیرا به دنبال تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد فرصتهای برابر برای همگان، توان افزایی محرومان، گسترش مشارکتهای مردمی در قالب سمنها، گردش آزاد اطلاعات و تحقق عملی منشور حقوق شهروندی است.

صاحب‌خبر -

مسلم ساقی روز شنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: همچنین دولت در حوزه امور سیاسی جامعه "توسعه سیاسی" را مدنظر دارشته و برتقویت آن تاکید دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیران دستگاههای اجرایی می باست از رویکرد دولت تدبیر و امید در همه عرصه ها دفاع کنند. چناچه مدیری مسئولیتی پذیرفته اما به آن اعتقاد نداشته باشد، به مردم و نظام جفا کرده است. مدیران اجرایی همزمان با توجه به مسائل اقتصادی، تلاش برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی،  برنامه ریزی جهت تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران همچنین می بایست امور اجتماعی و سیاسی را به عنوان الویتهایی برجسته در دستور کار داشته باشند.

فرماندار کاشمر گفت: سلیقه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در دولت اعتدالی دکتر روحانی امکان بروز داشته اند. در چنین شرایطی نیازمند انسجام مدیریتی هستیم تا با همدلی، ارتقا اعتماد عمومی، افزایش سرمایه های اجتماعی، و تزریق امید به جامعه از هرگونه سیاهنمایی نسبت به فعالیتهای دولت برآمده از رای مردم پرهیز شود زیرا سیاهنمایی ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.  

ساقی در ادامه به نتایج فعالیتهای دولت در حوزه های مختلف اشاره و و بیان کرد: در شرایطی که تحریمهای ظالمانه به ایران تحمیل شده و محدودیتهایی در بودجه کشور پدید آمده،  دولت تدبیر و امید در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی تلاش کرده است. بر این اساس امسال سهم درآمد نفتی از کل منابع درآمدی از ۴۱ درصد سال ۱۳۹۲ به ۳۱ درصد در امسال رسیده و با این حال رشد اعتبارات هزینه ای را در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، دفاعی و امنیتی شاهد بوده ایم.

وی افزود: در شهرستان کاشمر نیز در حوزه های مختلف شاهد تحقق توسعه روستایی، توجه به زیرساختها، افزایش تسهیلگری دولت و تقویت سازمانهای مردم نهاد بوده ایم. در این چارچوب همزمان باهفته دولت امسال ۸۱ پروژه با ۶۹۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در کاشمر بهره برداری می شوند.  

فرماندار کاشمر ادامه داد: ۴۶ پروژه از این تعداد با ۲۶۲ میلیارد ریال اعتبار مربوط به مناطق روستایی است.  ۱۸ پروژه هم با هزینه ۲۳۴ میلیارد ریال مربوط به نقاط شهری است. در این میان نیز شهرداریهای ریوش و کاشمر با ۱۷ پروژه ۲۹ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: همچنین ۱۹ پروژه با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال آماده کلنگ زنی و آغاز اجرا است.  مهمترین این پروژه ها نیروگاه تولید برق با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار، واحد تولید مرغ گوشتی و تخمگذار ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و طرحهای آبرسانی روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای ۶۳ روستای است. ۶۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

۷۴۹۷/۱۸۵۸

برچسب‌ها:

نظر شما