شناسهٔ خبر: 34917351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بیش از ۹۰ درصد چادر مشکی کشور وارداتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید بیش از ۹۰ درصد چادر مشکی موجود در کشور وارداتی است حال آنکه می‌توان با راه‌اندازی کارخانه‌هایی در داخل علاوه بر تولید چادر مشکی موردنیاز، اشتغالزایی نیز ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خانه ملت با انتقاد از واردات بی‌رویه چادر مشکی، گفت: بیش از 90 درصد چادر مشکی موجود در کشور وارداتی است حال آنکه می‌توان با راه‌اندازی کارخانه‌‌هایی در داخل، علاوه بر تامین چادر مشکی موردنیاز، اشتغالزایی نیز ایجاد کرد.

ارزآوری با صادرات چادر مشکی به کشورهای مسلمان

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی صادرات چادر مشکی به کشورهای مسلمان را یکی از راهکارهای ارزآوری برشمرد و افزود: باید مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت تا خطوط تولید چادر مشکی در کشور فعال شود، به نظر می‌رسد دولت نسبت به این ظرفیت بی تفاوت بوده و اقدام کارآمدی برای رونق تولید چادر مشکی در داخل انجام نمی‌دهد.

بومی سازی تکنولوژی موردنیاز برای تولید چادر مشکی نوعی سرمایه‌گذاری است

وی درباره تکنولوژی موردنیاز برای تولید چادر مشکی، اظهار کرد: در حال حاضر برخی خطوط تولید چادر مشکی در کشور فعال است و می‌توان با صرف هزینه‌های اندک این خطوط را افزایش داد، بومی سازی تکنولوژی موردنیاز برای تولید چادر مشکی نوعی سرمایه‌گذاری است که عایدی بسیاری برای کشور دارد.

تامین مواد اولیه یکی از چالش‌های پیش روی صنعت نساجی

این نماینده مردم در مجلس دهم یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صنعت نساجی و تولید چادر مشکی را تامین مواد اولیه دانست و اضافه کرد: نوسازی صنعت نساجی به همکاری دولت نیاز دارد، متاسفانه تاکنون دولت ها از ظرفیت بالای این صنعت در ایجاد اشتغال غافل بوده‌اند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: باید تسهیلات ریالی و ارزی به تولیدکنندگان پرداخت شود تا بتوانند علاوه بر به روزرسانی ماشین آلات صنعت نساجی، مواد اولیه با کیفیت را نیز وارد کشور کنند.

نظر شما