شناسهٔ خبر: 34917145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

کارآفرین استان اردبیل مطرح کرد

دشواری تأمین مالی مشکل اصلی واحدهای تولیدی

بادمهر تولیدکننده اردبیلی با اشاره به اینکه ۵ ماه از سال رونق تولید گذشته و تولیدکنندگان امیدوار به حل مشکلات و معضلات خود هستند، اظهار کرد: اما به نظر می‌رسد بی‌مسئولیتی برخی از مسئولان و مدیران اجرایی و بانک‌ها در استان اردبیل مانعی جدی بر سر راه تولید شده و زمینه بی‌رغبتی و بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران را در مسیر تولید رقم زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مقاومتی نیوز در سال رونق تولید، واحدهای تولیدی استان اردبیل به سد محکمی به نام بانک‌ها برخورد کرده‌اند، بطوریکه تأمین مالی از بانک ها به یکی از موانع فعالین اقتصادی استان مبدل گشته است.

تأمین مواد اولیه وارداتی کارخانه نایس درب با مشکل مواجه شده است

بادمهر کارآفرین و مدیر عامل کارخانه نایس درب اردبیل در گفتگو با مقاومتی نیوز با بیان اینکه تأمین مواد اولیه تولید یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولدی است، اظهار کرد: تأمین ارز برای واردات مواد اولیه و قطعات ماشین آلات خارجی از مشکلات اصلی کارخانه نایس درب است.

بادمهر با بیان اینکه به دنبال تأمین مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات خارجی از طریق دور زدن تحریم ها هستیم، خاطرنشان کرد: این پروسه سخت و دشوار، منجر به افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه و قطعات ماشین آلات خارجی شده است.

دشواری تأمین مالی مشکل اصلی واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه سوداگری و فعالیت‌های غیرمولد در شرایط فعلی رونق گرفته است، افزود: بانک های عامل همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات به واحدها تولیدی ندارند و این مسئله موجب بی انگیزگی تولیدکنندگان شده است.

این تولیدکننده اردبیلی با بیان اینکه بانک های عامل بایستی از تولیدکنندگان حمایت های تسهیلاتی نمایند، گفت: در حال حاضر پروسه پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی با دشواری صورت می گیرد و این مسئله یکی از موانع اصلی تولید است.

بادمهر با بیان اینکه رویکرد فعلی بانک ها منجر به رونق فعالیت های سوداگرانه شده است، گفت: در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران به واسطه گری روی آورده اند، چرا که در حال حاضر دلالی درآمد به مراتب بیشتری نسبت به فعالیت های مولد دارد.

وی با بیان اینکه برای سر و پا نگه داشتن کارخانه نایس درب، اکثر سرمایه خود را صرف زیرساخت های این کارخانه کرده ایم، ادامه داد: در این شرایط، روز به روز شاهد افزایش قیمت‌ مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنایع هستیم.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال

نظر شما