شناسهٔ خبر: 34917002 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منبع دیپلماتیک انگلیسی: موضع لندن در حمایت از برجام تغییری نکرده است

یک منبع دیپلماتیک انگلیسی از ادامه حمایت لندن از توافق هسته‌ای ایران در دولت بوریس جانسون خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک بریتانیایی روز جمعه تاکید کرد: لندن موضع خود در حمایت از توافق هسته ای 2015 میلادی با ایران را تحت دولت جدید بوریس جانسون تغییر نخواهد داد.

اظهارات این مقام بریتانیایی در آستانه نشست رهبران گروه 7 مطرح شده است که پیش بینی می شود توافق هسته ای ایران یکی از مسائل مهم مطرح در این نشست خواهد بود.

این منبع دیپلماتیک افزود: ما از حامیان اصلی و مستحکم توافق هسته ای هستیم. تصور نمی کنم شما هرگونه تغییری را در موضع دولت جدید انگلیس در قبال توافق هسته ای ایران پیدا کنید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس احتمالا در نشست گروه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای ایران رایزنی خواهد کرد. ترامپ ماه ها قبل از برجام خارج شده است.

این مقام بریتانیایی افزود: توافق هسته ای برای تضمین این مساله لازم است که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نخواهد کرد. این مساله مهم است که توافق هسته ای ادامه خواهد یافت. تصور می کنم این مساله چیزی است که در دیدار با رئیس جمهور آمریکا درباره آن صحبت خواهیم کرد و موضع ما تغییر نمی کند. موضع ما درباره ایران مشهور و شناخته شده است. اگر رئیس جمهور آمریکا ایده های دیگری داشته باشد، بسیار خوشحال خواهیم شد تا درباره آن مذاکره کنیم. فعلا توافق هسته ای بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما