شناسهٔ خبر: 34916991 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

«سرگذشت لافکادیو» روی صحنه تئاتر سمنان

مازیار صالحیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمایش «سرگذشت لافکادیو» برداشتی آزاد از داستانی از شل سیلور استاین به همین نام است که تحت نظر گروه باران

صاحب‌خبر -

مازیار صالحیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نمایش «سرگذشت لافکادیو» برداشتی آزاد از داستانی از شل سیلور استاین به همین نام است که تحت نظر گروه باران سمنان آماده اجرا شده است .

وی با اشاره به اینکه پس از ۱۵ سال کارگردانی نمایشی را بر عهده گرفته‌ام، گفت: از سال ۱۳۷۵ با کارگردانی نمایش «نستور» به صورت جدی تئاتر را آغاز کردم و پس از آن نمایش های «تباهی نامه گردآفرید» و «دستان زند» را نیز کارگردانی کردم که این نمایش ها به جشنواره منطقه ای تئاتر در همان سال ها راه یافت .

صالحیان خاطر نشان کرد : داستان لافکادیو را وقتی خواندم احساس کردم به احساسات و دغدغه های من نزدیک است و تصمیم گرفتم با تاثیر از آن داستان لافکادیو را به نمایشنامه تبدیل کنم ، به نظر بنده این اثر بحران هویت را با اینکه شخصبت اصلی یک شیر است مورد چالش قرار داده است .

در این نمایش مازیار صالحیان ،دلارام خدایی، امیرحسین زرگر و میلاد امیدیان به ایفای نقش می‌پردازند. 

شل سیلور استاین شاعر، نویسنده و کاریکاتوریست آمریکایی متولد ۱۹۳۰ و در گذشته در سال ۱۹۹۹ است که از داستان های وی می توان به «لافکادیو:شیری که جواب گلوله را با گلوله داد» ،«در جستجوی قطعه گمشده»، «یک زرافه و نصفی» و «پاهای کثیف» را نام برد .

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام

نظر شما