شناسهٔ خبر: 34916957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

۵۴۲۹ پروژه در کرمانشاه طی هفته دولت افتتاح می‌شود

کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه از افتتاح ۵۴۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان طی هفته دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور هفته دولت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سبک مدیریتی شهید رجایی سبک ساده زیستی بود که در دل این ساده زیستی صرفه جویی، پرهیز از تجمل گرایی و رسیدگی به محرومین و حفاظت از بیت المال بسیار مشهود بود که ضرورت دارد مدیران این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه همچنین سبک مدیریتی شهید رجایی و باهنر را مردم محور دانست و افزود: لازم است در سبک مدیریتی مردم را در نوع مدیریت ها مشارکت دهیم.

این مسئول بیان داشت: هفته دولت فرصت خوبی است که مدیران از طریق رسانه ها عملکرد خود را مطرح کنند تا ایرادات بازگو شود تا توسط مدیران پیگیری لازم در خصوص آن به عمل آید.

رونق تولید در استان علی رغم تحریم ها رو به بهبود است

بازوند گفت: بر اساس شاخص های مرکز آمار، تحقق شعار رونق تولید در استان علی رغم تحریم ها رو به بهبود است.

وی با اشاره به رسمی شدن مرزهای سومار، خسروی و شیخ صله، ادامه داد: در خصوص مرز سومار گفتنی است معیشت مردم این منطقه به بازگشایی این مرز نیاز مبرم دارد اما رعایت ضوابط توسط دو طرف لازم است چرا که یکی از قوانین رسمی شدن یک مرز رعایت این ضوابط است.

استاندار کرمانشاه گفت: طی هفته آینده دیداری با استاندار دیاله عراق خواهیم داشت و رایزنی لازم صورت می گیرد تا بازگشایی مرز سومار از سر گرفته شود.

بازوند اظهار داشت: تدارکات و زیرساختهای لازم بازگشایی مرز خسروی هم که یکی از مطالبات مردم است فراهم شده و وزارت کشور نیز در این خصوص توافق خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک با بازگشایی این مرز جشن بازگشایی را در استان کرمانشاه خواهیم گرفت.

تهیه و تدوین ۳ سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سند اشتغال در استان

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از تهیه و تدوین ۳ سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و سند اشتغال سخن گفت و افزود: خروجی این سه سند کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در استان است که امیدواریم تا پایان امسال به این مهم دست پیدا کنیم و سندها عملیاتی شود.

وی از افتتاح ۵ هزار و ۶۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در طول هفته دولت خبر داد و خاطر نشان کرد: در این هفته ۳ هزار و ۳۳۸ پروژه عمرانی و ۲۰۹۱ پروژه اقتصادی با اعتبار ۷۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵ هزار و ۶۹۵ نفر افتتاح خواهند شد.

به گفته بازوند در مجموع در هفته دولت ۵۴۲۹ پروژه افتتاح خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۱۳۰ پروژه نیز در هفته دولت کلنگ زنی می شوند که اعتبار این پروژه ها ۷۵۴ میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه اعتبار کل افتتاح پروژه ها و کلنگ زنی ها را ۹۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

۹۰ درصد طلب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه پرداخت شده است

بازوند همچنین در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه گفت: در بحث گلیم و گبه از ۱۱ هزار نفر طلبکار حدود ۵ هزار نفر باقی مانده‌اند.

وی افزود: ۶۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم داریم که این افراد نیز تسویه شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی موافقت کرد که این موضوع را به سران سه قوه ارجاع دهد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۹۰ درصد طلب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه پرداخت شده است، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر تسویه می شوند و تنها ۵۰۰ نفر باقی می مانند.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه ️لازم است رسانه ها بر جذب سرمایه گذاران تمرکز کنند، گفت: ️جذب سرمایه گذار حلال مشکلات اجتماعی استان است و هر چه فضا را برای سرمایه گذار در استان تاریک کنیم سرمایه گذاران در استانهای دیگر سرمایه گذاری خواهند کرد.

بنایی بر تغییر تیم اقتصادی استان نداریم /عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب هم در آینده بسیار نزدیک آغاز می‌شود

استاندار کرمانشاه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه‌های تغییر تیم اقتصادی استان با توجه به اختلاف پیش‌ آمده بین استاندار و معاون اقتصادی در موضوع پتروشیمی اسلام آباد غرب گفت: بنایی بر تغییر تیم اقتصادی استان و شخص معاون اقتصادی نداریم.

این مسئول تصریح کرد:معاون اقتصادی بنده در بازدیدی که از این پروژه داشته با توجه به پیشرفت کار اظهارنظری داشته که توجیه اقتصادی ندارد !

بازوند ادامه داد: البته این پروژه به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد که سرمایه‌گذاری سنگینی است و با توجه به اینکه سرمایه گذاران فعلی قادر به تامین آن نیستند باید سرمایه‌گذار جدیدی پای کار بیاید.

وی گفت: این پروژه از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری برای استان کرمانشاه است و با هلدینگ ستاره خلیج فارس برای اجرای آن رایزنی کرده‌ایم.

این مسئول گفت: پیش‌نویس این همکاری تهیه شده و در آینده بسیار نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

نظر شما