شناسهٔ خبر: 34916851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری آخرین شب جشنواره موسیقی اقوام در بجنورد

نخستین جشنواره موسیقی اقوام به میزبانی خراسان شمالی، شب گذشته با حضور و استقبال بی‌نظیر مردم فرهنگ دوست و علاقه‌مند به آیین‌های سنتی به‌کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، نخستین جشنواره موسیقی اقوام خراسان شمالی که به مدت ۴ شب در محل پارک ملی بش قارداش، پذیرای مردم استان، مسافران و علاقه‌مندان بود به‌کار خود پایان داد.

این جشنواره در حالی شب گذشته (یکم شهریورماه) آخرین اجرای خود را برای مردم فرهنگ دوست و علاقه‌مند به آیین‌های سنتی به روی سِن برد که استقبال و حضور مردم بی‌نظیر بود و بسیاری از آنان ساعت‌ها ایستادند و هنر اقوام ایران‌زمین را تماشا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: گروه‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، خوزستان و خراسان شمالی در این جشنواره حضور داشتند.

حبیب یزدان پناه اظهار داشت: برگزاری این جشنواره با همراهی مردم و حضور گسترده بازدیدکنندگان نشان از این دارد که برای پاسداشت آیین‌ها و موسیقی فولکلوریک که اسناد و تاریخچه فرهنگی یک ملت است، باید همت بیشتری به کار بست.

وی افزود: نخستین جشنواره موسیقی اقوام به زیبایی، همدلی و وحدت میان اقوام را در استان گنجینه فرهنگ‌ها به نمایش گذاشت، مردم نیز استقبال خوبی داشتند و شب‌های تابستانی خود را به شنیدن نواها و تماشای رقص‌های آیینی و محلی اقوام سپری کردند.

یزدان پناه بابیان اینکه پاسداشت موسیقی بومی منجر به وحدت میان نسل‌ها می‌شود، عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، علاوه بر نشاط اجتماعی، بستر مناسبی برای شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های اقوام به مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما