شناسهٔ خبر: 34916803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح پروژه آبخوانداری خراسانلو در اولین روز از هفته دولت

پروژه آبخوانداری خراسانلو در اولین روز از هفته دولت با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،خلیل آقاجانلو مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان در مراسم افتتاحیه پروژه آبخوانداری خراسانلو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به منظور توجه به حفظ منابع طبیعی گفت: توجه به بحث خشکسالی و کاهش آب‌های زیر زمینی و لزوم مدیریت آب‌های سطحی در کشور از بحث‌های مورد تاکید دولت تدبیر و امید نیز می‌باشد.

وی افزود: دشت ابهر یکی از دشت‌های ممنوعه و بحرانی استان است که سالانه حدود یک متر از آب‌های زیر زمینی این دشت افت می‌کند.

آقاجانلو در ادامه خاطر نشان کرد: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پس از شناسایی مناطق مستعد اجرای طرح‌های پخش سیلاب را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این مقام مسئول به پروژه‌ی افتتاحی امروز هم اشاره کرد و گفت: طرح آبخوانداری خراسانلو از سال ۸۹ آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه به همت مسئولان و کارشناسان امر دوباره عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ کلید خورد.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان برای احداث این طرح در سال ۱۳۹۷ اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته بود.

آقاجانلو با بیان این که در دشت ابهر ۶ طرح آبخوانداری اجرا شده است افزود: برای سال ۹۸ نیز طرح آبراهه چرگر انتخاب و پیمانکار آن نیز تعیین شده است و همچنین در حال حاضر نیز عمیات اجرایی آن آغاز شده است که در صدد هستیم تا در دهه فجر امسال این طرح به اتمام برسد.

انتهای پیام /ن



در دشت ابهر ۶ طرح آبخوانداری اجرا شده است

نظر شما