شناسهٔ خبر: 34916694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه‌ریزی بانک جهانی برای رشد اقتصادی "افغانستان" پسا طالبان

دفتر بانک جهانی در افغانستان اعلام کرد که برای توسعه در این کشور پس از توافق احتمالی صلح با طالبان، رایزنی‌های را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،  دفتر بانک جهانی در افغانستان اعلام کرد که برای توسعه در این کشور پس از توافق احتمالی صلح با طالبان، رایزنی را آغاز کرده است.

بانک جهانی اعلام کرد با طرفهای درگیر در موضوع افغانستان برای ابتکارات جدید در راستای حفظ صلح بعد از توافق با طالبان رایزنی‌های را آغاز کرده است. 

این بانک تاکید کرد: چندین سند پیش نویس که با مشورت با طرف‌ های درگیر نوشته شده در وب سایت این نهاد جهانی بارگزاری شده است. 

«هینری کرالی» رئیس دفتر بانک جهانی در افغانستان، هدف از این ابتکارات این است که به افغان‌ها نشان دهیم که با آمدن صلح منافع اقتصادی آن شامل همه اعضای درگیر و مردم این کشور خواهد شد. 

وی اضافه کرد: همچنین تهیه ایده‌های اقتصادی برای  حفظ توافق صلح از دیگر اهداف این رایزنی است. 

کرالی یادآور شد: بانک جهانی وارد هیچ مذاکره ای در مورد صلح افغانستان نبوده و اولویت این بانک برنامه‌ریزی برای آینده افغانستان است. 

رئیس دفتر بانک جهانی در افغانستان خاطرنشان کرد: صلح در افغانستان زمانی محقق خواهد شد که شرایط اقتصادی مناسب در این کشور مستقر بوده و برای جوانان شغل ایجاد کند.

آمریکا و طالبان هشتمین دور مذاکرات خود را در حالی به پایان بردند که طرفین اعلام کردند در مذاکرات پیشرفتهای محسوسی حاصل شده است. 

/انتهای پیام/

نظر شما