شناسهٔ خبر: 34916445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربیعنوان کرد:

رتبه چهارم کشوری استان آذربایجان غربی از نظر منابع گردشگری

حجت الاسلام خدایاری گفت: آذربایجان غربی از نظر غنای منابع گردشگری رتبه چهارم کشور را دارا بوده که باید از این ظرفیت ها بهره برداری و درآمدزایی بهتر از این شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری»، در آیین افتتاح نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی بخش مرکزی شهرستان سلماس که در روستای نمونه گردشگری

آبگرم(ایسسی سو) این شهرستان برگزار شد،  اظهار کرد: 70 درصد درآمد و ثروت کشور ژاپن که بعنوان یکی از سه قدرت برتر اقتصادی جهان بوده، از رهگذر ارائه خدمات و فروش آن در داخل ژاپن و خارج از کشور بوده ولی در کشور ما به این مسئله توجه چندانی نمی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: درآمد سالیانه 11 میلیارد دلاری ایران از محل درامد گردشگری و توریستی بوده که سهم استان ما از این میزان درآمد، 800میلیون دلار است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر با همت مسئولین و مشارکت مردم بتوانیم از همه ظرفیتهای توریستی و گردشگری آذربایجان غربی استفاده کنیم قطعا خواهیم توانست سهم بیشتری از درآمد توریستی کشور را به این استان اختصاص داده و پیشرفت قابل توجهی کینم.

 

حجت الاسلام خدایاری گفت: برگزاری همه جشن ها و شادی ها و سرورها در سایه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم محقق شده او از همین رو باید قدر این نظام را بیشتر از این بدانیم.

 

این مسوول در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر درامدهای توریستی استان برنامه ریزی و صرف نقاط گردشگری شود قطعا رشد و شکوفایی دوچندان را در حوزه گردشگری استان شاهد خواهیم بود.

 

نظر شما