شناسهٔ خبر: 34916431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با آنا:

افزایش تولید داخل از عمیق‌ترشدن رکود تورمی در اقتصاد جلوگیری می‌کند

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: حمایت و تمرکز بر افزایش تولید داخلی از عمیق‌ترشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران جلوگیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت اشاره کردند که «مسئولان به تولید داخلی به‌عنوان کلید اصلی حل مشکلات موجود توجه کامل کنند»، اظهار کرد:  حال پرسش اینجاست که چرا كليد اصلى حل مشكلات موجود توجه به توليد داخلى است و توجه همه به‌ویژه مسئولان به این موضوع چه نتایجی دارد؟

وی افزود: با توجه به عبور نرخ تورم ۱۲ ماهه از مرز ۴۲ درصد در مرداد ۹۸، حمایت و تمرکز بر افزایش تولید از عمیق‌ترشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران جلوگیری خواهد کرد.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران ادامه داد: افزایش تولید این امکان را خواهد داد تا سطح اشتغال موجود کشور در سال ۹۸ حفظ و نرخ بیکاری جهش نداشته باشد.

علوی‌راد بیان کرد: افزایش تولید داخل از طریق افزایش یا ثبات سهم درآمدهای مالیاتی از منابع درآمدی دولت در بودجه عمومی سال ۹۸ در شرایط تحریم که دولت در کسب درآمدهای نفتی با محدودیت مواجه است، بسیار بااهمیت و ضروری بوده و از شدت گسترش کسری بودجه جلوگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید، انعطاف‌پذیری سیاست‌های اقتصادی دولت برای کنترل تبعات ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی ایران مانند رشد بالای حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی را در شرایط تحریم‌های کنونی تقویت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه عنوان کرد: تمرکز بر افزایش تولیدات داخلی علاوه بر تقویت ظرفیت‌های تولیدی داخلی، بومی‌سازی تولیدات برای پوشش سطح وسیع‌تری از نیازهای درون کشور در حوزه‌های مختلف را ممکن و باورهای عمومی به محصولات داخلی را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/4103/4062/

نظر شما