شناسهٔ خبر: 34916415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خدادادی:

اراده باشد 90 درصد معتادان متجاهر تا پایان سال ساماندهی می‌شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حداقل مدت زمان درمان معتادان باید ۶ ماه باشد، گفت: اگر اراده جدی در مسئولان پایتخت وجود داشته باشد ۹۰ درصد معتادان متجاهر تا پایان سال جاری ساماندهی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اظهارات مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه 90 درصد معتادان متجاهر تا پایان سال ساماندهی می‌شوند، گفت: بی شک با برنامه ریزی مناسب و اجرای قانون این مهم امکانپذیر است البته به شرطی که اراده لازم وجود داشته باشد.

سلمان خدادادی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حتی یک معتاد متجاهر در معابر و خیابان‌های تبریز وجود ندارد، افزود: مدت زمان درمان معتادان در تبریز بیش از 6 ماه بوده و مهارت‌های شغلی، مهارتی و زندگی به آنها ارائه می‌شود و سپس اشتغال آنها پس از بهبودی مورد توجه قرار می‌گیرد تا به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند اما متاسفانه در پایتخت و کشور مدت زمان درمان معتادان کوتاه است بنابراین با بازگشت 90 درصدی آنها به سمت مواد مخدر مواجه می‌شویم.

پروسه درمان اعتیاد باید کامل شود/ ساماندهی معتادان متجاهر موضوعی فرابخشی است

وی با تاکید بر اینکه پروسه درمان اعتیاد باید کامل شود، تصریح کرد: متاسفانه در مسئولان پایتخت اراده جدی و مناسبی برای ساماندهی معتادان متجاهر وجود ندارد؛ اظهارات دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بسیار ارزشمند و قابل تحسین اما این موضوع فرابخشی است و تمامی دستگاه‌ها باید همکاری مناسب را داشته باشند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات و مسائل گذشته و همچنین نبود هماهنگی مناسب میان دستگاه‌ها و عدم اراده جدی ساماندهی معتادان متجاهر تا پایان سال امکان‌پذیر نباشد در این رابطه حتی شاهد انجام حداقل کارها نیز نیستیم.

بیشتر بخوانید:

خدادادی با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس همکاری مناسب را با دستگاه‌های ذیربط برای ساماندهی معتادان متجاهر خواهد داشت، گفت: بیشترین امکانات در پایتخت قرار دارد اما بدترین فضای اجتماعی را در این کلانشهر داریم؛ شعار دادن و حرف زدن بسیار راحت است و باید مسئولان مسئولیت پذیر باشند و شعارها را عملیاتی کنند.

بیشترین آمار معتادان متجاهر مربوط به تهران/ برخی از مراکز ترک اعتیاد تنها برای درآمدزایی فعالیت می کنند تا درمان معتادان

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمار دقیقی از معتادان متجاهر وجود ندارد، ادامه داد: بیشترین آمار معتادان مربوط به تهران است و باید بازپروری و مدت زمان درمان معتادان در پایتخت افزایش یابد و از سویی مهارت‌های شغلی و مهارتی به آنها ارائه شود البته تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد باید افزایش و نظارت مناسبی بر فعالیت آنها صورت گیرد زیرا برخی از آنها وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و غیراستاندارد هستند و به گونه ای تنها برای درآمدزایی فعالیت می کنند تا درمان معتادان./

پایان پیام

نظر شما