شناسهٔ خبر: 34916376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه پیام نور با بانک صادرات

دانشگاه پیام نور با بانک صادرات ایران تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور  با حجت‌الله صیدی رئیس بانک صادرات ایران صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان بانک برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

محمدرضا زمانی در این مراسم گفت: دانشگاه پیام نور برای ارائه تسهیلات به دانشجویان با بانک صادرات ایران تفاهم‌نامه امضاء کرد که با این اتفاق ظرفیت تسهیلات این دانشگاه از 80 میلیارد تومان در سال گذشته به 300 میلیارد تومان در سال تحصیلی جدید می‌رسد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان را برای پرداخت شهریه رفع می‌کند. این در حالی است که دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور دارای 430 هزار دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است که در حدود 500 مرکز و واحد دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور 40 واحد و نمایندگی در خارج از کشور دارد و 4 هزار عضو هیأت علمی به صورت تمام‌وقت مسؤولیت علمی این دانشگاه را بر عهده دارند البته باید بگویم در هر ترم تحصیلی دانشگاه تعداد زیادی از اساتید مدعو را پذیرا است. این در حالی است که فعالیت دانشگاه پیام نور در قالب 10 هزار کارمند انجام می‌شود.

زمانی تصریح کرد: از آنجایی که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است، اما بخشی از هزینه تحصیل را به عنوان شهریه از دانشجو دریافت می‌کند که در این رابطه به توجه به شرایط اقتصادی کشور ما برای حمایت و کمک به دانشجویان و خانواده‌های آنها که عموماً از قشر متوسط هستند، علاوه بر تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان قراردادهایی را با بانک‌های مختلف بسته‌ایم که امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای را با بانک صادرات امضاء کرده‌ایم که از این پس دانشجویان می‌توانند از اواسط شهریور ماه نسبت به دریافت وام شهریه خود اقدام کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: با تفاهم‌نامه با بانک صادرات دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌توانند یک میلیون تومان برای 10 ترم با بازپرداخت 60 ماهه و کارمزد 1.4 درصد دریافت کنند.البته دانشجویان کارشناسی ارشد نیز وام شهریه 2 میلیون و 800 تومانی در نظر گرفته شده که برای 5 ترم تحصیلی و با بازپرداخت 30 ماهه است. همچنین برای دانشجویان مقطع دکتری نیز مبلغ 7 میلیون و 500 تومان برای 9 ترم تحصیلی و با بازپرداخت 54 ماهه اختصاص داده می‌شود.

وی از تسهیلات تشویقی برای دانشجویان خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه دانشگاه پیام‌نور و بانک صادرات وام قرض‌الحسنه مشابهی را برای حافظان قرآن تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. همچنین کارکنان و اساتید دانشگاه نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی برای کمک هزینه خرید مسکن و وام‌های ضروری دیگر استفاده کنند.

حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این نشست خبری گفت: یکی از افتخارات بانک صادرات این است که از گذشته در توسعه کشور گام برداشته است این بانک در عمر 68 ساله خود بارها برای رونق تولید و توسعه کشور نقش‌آفرینی کرده به طوریکه از ابتدای تأسیس بانک صادرات این بانک با عنوان بانک صادرات و معدن ایران با نیت توسعه اقتصادی کشور تأسیس شد که خوشبختانه تا کنون توانسته اقدامات خوبی را برای محرومیت‌زدایی و تحصیل اقشار مختلف جامعه انجام دهد.

وی افزود: مهمترین بخش در توسعه مقوله آموزش است که در این رابطه یکی از وجه اشتراک‌های ما با دانشگاه پیام‌نور گستردگی شبکه بانکی است که در سراسر کشور و حتی در دنیا دارای شعب زیادی هستیم. بانک صادرات ایران دارای یک خانواده بیش از 500 هزار نفر است که توانسته با این پتانسیل در طول زمان فعالیت خود باعث بالندگی کشور شود.

صیدی اضافه کرد: بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر بیشتر تمرکز خود را به این سمت کشانده است که منابع بانکی را به مصارف بهتری برساند که در این رابطه نمونه این تصمیم تفاهم‌نامه با دانشگاه است که با این اتفاق قشر عظیمی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاهی می‌توانند تحصیلات مختلفی را از بانک دریافت کنند. البته باید به این نکته اشاره کنم که ما برای خانواده بزرگ دانشگاه پیام‌نور کارت‌های بانکی ویژه‌ای را صادر می‌کنیم که غیر از استفاده عمومی آنها بتوانند استفاده اختصاصی داشته باشند.

عبدالرضا شریعتی مدیر شعب شرق بانک صادرات تهران در این مراسم گفت:‌ ارتباط دانشگاه و بانک صادرات از سال‌های 93 ایجاد شده است که هر ساله به افزایش همکاری‌ها و ایجاد تبصره‌های بیشتری شرایط خوبی را برای دو طرف شاهد هستیم. یکی از اتفاقات خوب در ارتباط با دانشگاه این است که از امسال قراردادهای بانک صادرات و دانشگاه با مدت دو ساله تنظیم می‌شوند و همچنین پرداخت تسهیلات دانشجویی در همه مقاطع تحصیلی در سطح کشور با کارمزد 2.8 درصدی انجام می‌شود.

وی افزود‌‌: از آنجایی که پذیرش دانشجو در بین دانشگاه‌ها به یک فضای رقابتی تبدیل شده است ایجاد تفاهم‌نامه بین بانک و دانشگاه ابزاری است برای افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی که نه تنها باعث رشد کمی می‌شود، بلکه دانشجویان با دریافت تسهیلات می‌توانند به راحتی ادامه تحصیل دهند.به طوریکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا با یک بار مراجعه به بانک می‌توانند هزینه شهریه طول تحصیل خود را پرداخت کنند.

شریعتی ادامه داد:‌ یکی از گام‌هایی که بانک صادرات در تعالی آموزش عالی برداشته است، رفع بخشی از بار مالی کارکنان و اساتید دانشگاهی و به ویژه دانشجویان است به طوری که آن دسته از دانشجویانی که در سال‌های گذشته با بدهی شهریه روبه‌رو بوده‌اند می‌توانند امسال با دریافت تسهیلات همه بدهی خود را به بانک پرداخت کنند.

ابوالحسنی رئیس کمیته پولی بانکی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: یکی از تناسبات بانک صادرات با دانشگاه پیام نور در این است که هر دوی آنها در روستاها و همه شهرهای کشور شعبه داشته و از سال‌های خیلی دور به مردم ارائه خدمات می‌دهند.به طوریکه بانک صادرات تا چند دهه قبل بیشتری سودآوری‌اش را از ناحیه شعبه‌های خارج از کشور دریافت می‌کرد.

وی افزود: همکاری بانک صادرات و دانشگاه پیام‌نور از 14 سال پیش آغاز شد به طوری که در نخستین همکاری زمانی که سامانه گلستان برای دانشگاه راه‌اندازی شد همکاری بانک با دانشگاه از بخش IT استارت خورد.

ابوالحسنی تصریح کرد: خوشبختانه با امضای این تفاهم‌نامه تعداد زیادی از اساتید دانشگاهی می‌توانند تسهیلات خوبی را برای کمک خرید مسکن دریافت کنند همچنین در راستای گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی نیز دانشجویانی که حافظ قرآن هستند از وام 20 میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما