شناسهٔ خبر: 34908629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کیهان باز هم عصبانی شد؛این بار از وزیر ارتباطات/چرا این روزنامه از دیگران عصبانی نمی شود؟

روزنامه کیهان به وزیر ارتباطات در باره مخالفت با فیلترینگ شبکه های اجتماعی اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -
این روزنامه نوشت: محمدجواد آذری جهرمی به تازگی در صفحه شخصی اینستاگرام، با انتشار قسمتی از مصاحبه خود با شبکه NBC آمریکا، نوشت: استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم و معتقدم محدودیت‌ها به ایران آسیب می‌زند. باید بپذیریم که در این حوزه ضعف پیدا کردیم.

اولا این اظهارات وزیر دولت روحانی که باید خودش سردمداررعایت قانون باشد، در استفاده از یک شبکه اجتماعی غیرقانونی و «خیلی خوب» دانستن آن، هم اقدامی غیر قانونی و هم نوعی بی‌توجهی به سیاست‌های نظام است؛ آن هم در شرایطی که مسئولان قضایی اعلام کرده‌اند عضویت در تمام شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده تخلف محسوب می‌شود.ثانیا نظرات شخصی مسئولان اجرایی نمی‌تواند و نباید بر وظایف آنها به عنوان مجری قانون اثرگذار باشد ولذا وزیر ارتباطات باید در جایگاه اجرایی خود به قانون تمکین کرده و مجری آن باشد.

علاوه‌براین اظهارات وزیر درحالی بیان شده که پیش از این عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی سابق دادستان کل کشور، ۲۳ مرداد 96 در جمع خبرنگاران گفته بود وقتی عملی مطابق مقررات و قوانین ممنوع اعلام شده باشد انجام آن نیز تخلف محسوب می‌شود، بر این اساس و از آنجا که توئیتر با دستور و حکم قضائی فیلتر شده استفاده از این شبکه اجتماعی هم «نوعی تخلف» و عدم رعایت مقررات محسوب می‌شود.
 
گفتنی است کیهان در حالی منتقد استفاده مسئولان از توییتر است که برخی چهره های شاخص و نهادهای رسمی نیز از این رسانه استفاده می کنند. به عنوان مثال آقای ضرغامی(عضو شورای انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی) در توییتر، حساب کاربری دارد. بعلاوه از 2سال و اندی قبل تا چندی پیش،آقای رئیسی ریاست کنونی قوه قضاییه از توییتر بهره می گرفت و هرگز انتساب اکانت توییتری به وی تکذیب نشد.
توییتر زیر نیز از نمونه های استفاده از این رسانه است:
https://twitter.com/Khamenei_fa/status/1117703884607246336?s=09
17302

نظر شما