شناسهٔ خبر: 34908371 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

ثبت بیشترین زلزله‌های بزرگتر از ۳ ریشتر در "مهران"

30057

در هفته گذشته مهران استان ایلام ۳ زلزله بزرگتر از ۳ ریشتر را تجربه کرد و در بروجرد استان لرستان نیز زمین لرزه‌هایی با بزرگای ۳.۱ و ۳.۴ رخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته مهران در استان ایلام بعد از زمین لرزه‌های ۲.۹ و ۲.۷ زلزله‌هایی با بزرگای ۳.۸، ۳.۹ . ۳.۲ و بروجرد استان لرستان زلزله‌های ۳.۱ و ۳.۴ را تجربه کرد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۶ مرداد

در بردخون استان بوشهر زلزله‌ای با بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۶۶ کیلومتری برد خون، ۸۱ کیلومتری کاکی و ۹۲ کیلومتری دلوار این استان بوده است.

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۶، آجین استان همدان زلزله ۲.۶، چناره استان کردستان زلزله ۲.۵ و بم استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

سوزا استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز این زمین لرزه در ۲۶ کیلومتری سوزا، ۳۰ کیلومتری جزیره لارک و ۳۸ کیلومتری قشم این استان گزارش شد.

ساغند استان یزد نیز با زلزله ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون این زمین لرزه در ۴۲ کیلومتری ساغند، ۵۴ کیلومتری رباط پشت بادام و ۶۵ کیلومتری خرانق این استان بوده است.

در دهرم استان فارس زلزله ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۲۸ کیلومتری دهرم، ۲۸ کیلومتری فراشبند و ۳۷ کیلومتری شنبه این استان گزارش شد.

یکشنبه ۲۷ مرداد

در ارکواز استان ایلام زلزله ۲.۹، قاسم آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶، مصیری استان فارس زلزله ۲.۵ و در جندق استان اصفهان زلزله ۲.۶ رخ داد.

دوشنبه ۲۸ مرداد

در این روز در نودان استان فارس زلزله ۲.۹، هفتگل استان خوزستان زلزله ۲.۹، مهران استان ایلام زلزله ۲.۹، خرم آباد استان مازندران زله ۲.۵، بهابا استان یزد زلزله ۲.۷، گرگان استان گلستان زلزله ۲.۵، طبس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ و سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در مهران استان ایلام زلزله ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری مهران و ۶۲ کیلومتری صالح آباد این استان بوده است.

سه شنبه ۲۹ مرداد

در اوز استان فارس زلزله ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۲۷ کیلومتری اوز، ۳۱ کیلومتری بنارویه و ۳۶ کیلومتری خنج این استان بوده است.

صالح آباد استان ایلام زلزله ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری صالح آباد، ۲۷ کیلومتری مهران و ۳۰ کیلومتری ارکواز این استان بوده است.

در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

مهران استان ایلام نیز با زمین لرزه ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. کانون این زلزله در ۲۲ کیلومتری مهران، ۵۷ کیلومتری پهله و ۵۸ کیلومتری ارکواز این استان گزارش شد. زلزله های ۳.۵ در عمق ۱۹ کیلومتری و ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه است.

بروجرد استان لرستان زلزله ای با بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد در ۹ کیلومتری بروجرد، ۱۵ کیلومتری اشترینان و ۲۸ کیلومتری چغلوندی این استان گزارش شد. زلزله ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری و ۲.۵ از دیگر رخدادهای لرزه ای این منطقه بوده است.

چهارشنبه ۳۰ مرداد

در کوهبنان استان کرمان زلزله۲.۹ رخ داد و  در مهران استان ایلام زمین لرزه‌ی به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۲ کیلومتری این شهرستان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۳۱ مرداد

در درب بهشت استان کرمان زلزله ۲.۷، در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ رخ داد.

حسینیه استان خوزستان زلزله ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز این زمین لرزه در ۲۲ کیلومتری حسینیه و ۴۲ کیلومتری اندیمشک استان خوزستان و ۳۱ کیلومتری مورموری استان ایلام بوده است.

جمعه اول شهریور

در این روز نیز در دامغان استان سمنان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

انتهای پیام

نظر شما