شناسهٔ خبر: 34906782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

عبدالله ناصری:

سخنان کرباسچی موضع جبهه اصلاحات و حتی حزب کارگزاران نیست

در شرایط فعلی بخشی از جامعه تمایل به شرکت در انتخابات ندارد؛ از این‌رو باید آن بخش را متقاعد کرد که نقش پر رنگی در انتخابات داشته باشنددر شرایط فعلی بخشی از جامعه تمایل به شرکت در انتخابات ندارد؛ از این‌رو باید آن بخش را متقاعد کرد که نقش پر رنگی در انتخابات داشته باشند

صاحب‌خبر -

جمهوریت: سخنان اخیر غلامحسین کرباسچی درباره جایگاه رهبری در جریان اصلاحات و انتقادهایش به محمد خاتمی این بحث را مطرح کرده است که آیا می‌توان چنین سخنانی را نشانه‌ای از انشعاب احتمالی در میان اصلاح‌طلبان دانست؟ و آیا منشأ این انشعاب حزب کارگزاران خواهد بود؟ عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جایگاه رهبری در جریان اصلاحات به نامه نیوز گفت: «رهبر جبهه اصلاحات یک فرد شناخته‎شده است اما توجه داشته باشیم که شخص ایشان هیچگاه داعیه رهبری اصلاحات را نداشته است. آقای خاتمی مبتکر گفتمان اصلاح‌طلبی است. اما اساسا در شرایط فعلی طرح چنین موضوعاتی غیرضروری و انحرافی است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان در این مدت باقی‌مانده تا انتخابات باید باتوجه به تجربیات گذشته در انتخابات حضوری فعال داشته باشند و با انسجام کامل لیستی قدرتمند ارائه دهند. اکنون باید مهم‌ترین مسئله جبهه اصلاحات این باشد که چگونه می‌توانند مردم را پای صندوق بیاورند. در شرایط فعلی بخشی از جامعه تمایل به شرکت در انتخابات ندارد؛ از این‌رو باید آن بخش را متقاعد کرد که نقش پر رنگی در انتخابات داشته باشند».

ناصری درباره احتمال انشعاب در جبهه اصلاحات و جدایی حزب کارگزاران از این جبهه باتوجه به اظهارات اخیر کرباسچی افزود: «بحث‌ اخیر آقای کرباسچی مانند خیلی از موضوعات دیگری که او مطرح می‌کند مواضع شخصی‌اش است و ربطی به موضع حزب کارگزاران ندارد؛ تا حدی که طرح موضوع رهبری اصلاحات با انتقاد شدید شورای سیاسی حزب کارگزاران مواجه شده است. تجربه کاری آقای کرباسچی نشان داده است که گاهی حرف‌ها و اعمال او با نظر حزب کارگزاران هم‌راستا نیست و تصمیمش، تصمیم اکثریت نیست؛ برای مثال به یاد داریم که در سال۸۸ او از آقای کروبی حمایت کرد درصورتی که بدنه اصلی حزب حامی آقای موسوی بود. آقای کرباسچی شخصیتی تشکیلاتی و حزبی ندارد و نباید حرف‌هایش را مبنای تصمیم جبهه اصلاحات و حتی حزب کارگزاران دانست. تردید نکنید که اگر اصلاح‌طلبان به یک جمع‌بندی قابل دفاع برسند اینگونه اظهار نظرها منشأ اثر نخواهد بود».

نظر شما