شناسهٔ خبر: 34906692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ظریف:

اروپا به تعهداتش عمل کند چند ساعته به اجرای کامل برجام بازمی‌گردیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اتحادیه اروپا اگر تصمیم بگیرد تعهدات خود در برجام را اجرا کند، ایران در عرض چند ساعت به اجرای کامل برجام بازگردد.

صاحب‌خبر -

اروپا به تعهداتش عمل کند چند ساعته به اجرای کامل برجام بازمی‌گردیمبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از حضور در کاخ الیزه و دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با یورونیوز اظهار داشت: آمریکا یکی از طرف های توافق هسته ای بود و آن در مورد آن مذاکره کرده بود. این یک توافق اختیاری نبود بلکه توافقی بود که به تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده بود.

وی گفت: این توافق یک شبه به سرانجام نرسیده بود و در مورد هر لغت آن بحث زیادی صورت گرفته بود.

محمد جواد ظریف در ادامه تصریح کرد: ساز و کار نقض برجام در این توافق آمده است و اگر اتحادیه اروپا همراه با آمریکا یا بدون آمریکا تصمیم بگیرند که تعهدات خود در برجام را اجرا کنند ما می توانیم در عرض چند ساعت به اجرای کامل برجام بازگردیم.

ظریف روز گذشته پیش از سفرش به پاریس در موسسه امور بین الملل نروژ، گفته بود که ایران همیشه آمده است که با طرف‌های باقی مانده در برجام گفت‌وگو کند و در این راستا پیشنهادهای فرانسه را هم بررسی می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه یک روز پیش از این سخنان از پیشنهادهایی برای کمک به کاهش تنش در خلیج فارس خبر داده و گفته بود که پیش از این به ایران پیشنهادهایی مبنی بر کاهش تحریم‌ها یا جبران خسارت‌های ناشی از تحریم ارائه کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما